– Mamo, mamo mogę się pobawić z Celestą?
– Nie, jest za późno synu.
– Ale…
– Żadnych ale, chcesz żeby cię dopadł Zmorun!

Berengar nie lubił kończyć tak późno, zwłaszcza jesienią. Gdy wracał do swojej chaty było już dobrze po zmierzchu. Wrażenie chłodu potęgował silnie wiejący wiatr, a nieliczne już o tej porze liście spadały z drzew. Maleńka ścieżka przez dosyć gęsty las prowadziła do jego domu, w którym nic na niego nie czekało. Żona umarła dawno temu, gdyby miał syna, ten pewnie by na niego czekał, ale nie miał. W pewnym momencie wędrówki zrobiło się bardzo chłodno. Nagle coś poruszyło się w krzakach, a dalej wydarzenia działy się jak w kalejdoskopie. Dwumetrowy kształt, czarny, ogromne pazury i szybka ucieczka. Na szczęście dom był blisko. Wpadł do niego i natychmiast zabarykadował drzwi i okno. Stał w ciszy, a krople potu kapały mu po czole. Miał wrażenie, iż czegoś zapomniał.

Chwilę potem jego ciało leżało na ziemi z około dwucentymetrowymi wgłębieniami po pazurach. Nikt tego dnia nie mógł widzieć otwartych drzwi wejściowych od tyłu chatki. Nikt nie mógł widzieć…

Opis: Potwór niezwykle rzadki, występujący na północy kontynentu. Z wyglądu przypomina dosyć wysokiego człowieka o czarnej skórze. Jego ręce zakończone są dziesięciocentymetrowymi, grubymi pazurami. Zmorun ma także bardzo ostre zęby. Uwielbia świeże ludzkie mięso i nim też zazwyczaj się żywi. Z musu konsumuje również zwierzęta. Posiada zdolność ochładzania terenu, stąd jego nazwa „Powiew lodu”. Czarnuch jest często mylony z Ghulem, bądź Graveirem. Jest bardzo niebezpieczny. Odróżnić od tego pierwszego można go bardzo łatwo. Mianowicie posiada dużo większe oczy. Potwór ten żeruje zarówno nocą, jak i dniem.

Cechy:
Ko:3   Po:2   Si:4
Zm:3   Zr:3   Zw:3
In:2   Og:0   Wo:1
Walka wręcz: 4
Unik: 1
Obrona fizyczna (dystans/wręcz) 2/6
Obrona magiczna: 1
Zbroja: brak
Broń: Pazurzaste łapy(k6+2Si), Kopniak (k2+1)
Moce:
– odporny na żelazo
– potrafi tak zamrozić ofiarę, że ta z zimna nie może się poruszać, a tylko dygotać przez k2 rund (koszt 10 PM)
– każdy atak kończący się zadaniem obrażeń, to 50% szans na zarażenie się jakąś chorobą
PW: 10
PM: 10