Koszt w PM: 20 (50)
Modyfikator trudności: 4 (5-7)
Żywioł: woda
Koszt w WPR: 80
Czas trwania: 5 minut (od 30 minut do trzech dni)
Sposób rzucania: gest i formuła
Obrona magiczna: nie
Działanie: Mag po rzuceniu tego zaklęcia ściąga nad wybrany cel wielką chmurę z której powstaje zamieć.

Mag może wybrać dwie wersje tego czaru:
ofensywną: zamieć zadaje k12+k8 obrażeń w promieniu 7 metrów od celu i oślepia wszystkich znajdujących się w polu działania na k4+1 tur.
defensywna: mag przywołuje zamieć która zadaje tylko k4 obrażeń co turę i oślepia na k4+1 tur.

Uwagi: Jeżeli mag zostanie rozproszony w czasie rzucania defensywnej wersji czaru zada sobie k10 ran.
W nawiasach podane są wartości dla wersji defensywnej.

Jak zdobyć?: Najlepiej dostać od jakiegoś maga za wykonanie zadania lub znaleźć przez przypadek w jakiejś książce.