[…] pogrzebał w towarze, wyciągnął jedną ze strzał. Grot był zębaty i nadpiłowany.
„Chrzest Ognia”

Strzały z wąskim ostrym grotem
pociski tego rodzaju nazywane są czasami turniejowymi. Są one celniejsze od normalnych (-1 do stopnia trudności). Wadą stosowania tych strzał jest fakt,iż nie dolicza się do obrażeń bonusu wynikającego z ponadprogramowych sukcesów.

Strzały z grotem liściastym
strzały takie lepiej od innych przebijają pancerze (pancerz/2). Pociskamitego typu nie można strzelać na zasięg „daleki”.

Strzały z grotem w kształcie kulki
pociski takie służą do ogłuszania. Przy strzale w głowę rozpatrujemy jaknormalny test „ogłuszania”. Trafienie taką strzałą w inną część ciała powodujezadanie normalnych obrażeń/2 i rozpatrujemy jako obrażenia obuchowe.

Strzały tnące o długim, łopatkowym ostrzu tego rodzaju pociski używanie są do przecinania lin. W wypadku udanegotrafienia (należy uwzględnić modyfikatory odległości i wielkości celu) zerwanie liny następuje automatycznie. Taka strzała zadaje obrażenia/2,nie można z niej strzelać na zasięg „daleki”.

Strzały z grotem w kształcie dużego półksiężyca
pocisk zaopatrzony w taki grot i wystrzelony z łuku kompozytowego lubdługiego (tylko!) jeśli trafi w kończynę a obrażenia przekroczą sumę siły i podwojonej kondycji, to istnieje 50% na odcięcie danej kończyny. Nie można z niej strzelać na zasięg „daleki”.

Strzały gwiżdżące
pociskami tego typu można odstraszyć zwierzęta. Muszą one wykonać test Woli (przyjmując iż każde zwierze posiada Woli 1). Jeżeli nie uzyskamy sukcesu, to zwierze zacznie uciekać. Strzały te zadają obrażenia /3i nie można nimi strzelać na zasięg „daleki”. W przypadku koni bojowych ucieczka następuje tylko i wyłącznie wtedy gdy na kości wypadnie 1.

Strzały z grotem kotwiczką
zasięgiem „dalekim” dla strzał tego rodzaju jest zasięg „bliski”. Taka strzała może posłużyć do zaczepienia o mur, ścianę, dach itp.,Do strzał tego rodzaju stosowany jest modyfikator trudności +2, zadają także mniejsze obrażenia (obrażenia/3). Szansa na udane zaczepienie zależyod Bajarza

Strzały z grotem wężowatym, haczykowatym lub rozszczepianym
grot takiej strzały po udanym trafieniu (+2 stopnie trudności) zada minimum5 obrażeń osiada głęboko w ciele ofiary i zadaje kolejno obrażenia w następujących przypadkach:
– w każdej rundzie, w której zraniony się porusza otrzymuje k6 obrażeń
– przy próbie usunięcia grotu z rany dokonywanej przez osobę z Uzdrawianiem na poziomie niższym niż 3, której nie powiedzie się test o stopniu trudności 6 zraniony otrzymuje 2k6 dodatkowych obrażeń
– osoba nie posiadająca Uzdrawiania przy wyciąganiu grotu z rany spowodujekolejne obrażenia 3k6