Koszt w PM: 50
Modyfikator trudności: 6
Żywioł: powietrze
Koszt w WPR: 400
Czas trwania: natychmiastowy
Czas rzucania: 2 rundy
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: tak
Potężne uderzenie skoncentrowanej energii z nieba, prostopadłe do podłoża. Po zetknięciu z podłożem energia rozchodzi się promieniście, jako rosnąca sfera. W epicentrum zadaje 10k6 obrażeń, za każde 10m od epicentrum obrażenia są mniejsze o k6 – wykonuje się rzut mniejszą liczbą oczek. Jeśli rzucenie czaru się nie powiedzie, wykonać rzut Kością Przeznaczenia. W przypadku niezwykłego powodzenia otrzymujemy…
Niszczące Gradobicie Merigold
Grad wielkości kurzych jaj padający gęsto z magicznej chmury o powierzchni dużego miasta (np. Rivia), po około 5 minutach działania ustaje jak nożem uciął. Obrażenia zadawane przez grad – zależne od woli Bajarza.
bardzo ciekawy czar, lecz dręczy mnie ten koszt w PM. 50 za 10k6 obrażeń!!!!!!!!!!?????????? i jeszcze sie rozchodzi na dalsze odległośći ?????!!!!!!! hmmm….
Niszczące Gradobicie Merigold – w Pani Jeziora było napisane, że był to czar jedyny w swoim rodzaju i nikt więcej już go nie powtórzył – poza tym może być
Sam miałem zamiar napisać artykuł o tych czarach, ale skoro już ktoś mnie ubiegł, to napiszę jedynie swoją propozycję co do Pioruna Alzura. Uważam, że 35PM (Triss prosiła Yennefer o pomoc przy rzucaniu tego czaru, a tyle PM to też wymaga co najmniej amuletu), 3k6 obrażeń 5-u osobom, które mag sam wybiera (Yenn mówiła, że zabiją pięciu chłopów, a reszta rozedrze je na strzępy). Od oceny się wstrzymam, choć artykuł krótki, mogłyby pojawić się co najmniej 2 cytaty, a całość wymagałaby jakiegoś dłuższego opisu…
Ale Triss wywołała gradobicie przypadkowo poniewarz
niedokładnie skandowała zakłęcie a pozatym gradobicie
nie zostało niegdy zatwierdzone poniewarz było za silne.