Chciałbyś usłyszeć moją historię, co? Naprawdę nie wiem co wy, poeci, w tym widzicie. Że niby ciekawe, bo jestem wiedźminem? Zdziwisz się. No dobra, jeśli tak ci na tym zależy przynieś no tu trochę piwa i zaczynamy.

Mój wygląd

Po co mi jedwabna opaska na oczach? Widzisz, moje oczy nie bardzo polubiły Próbę Traw. Chcesz dokładniej? To popatrz. Nieciekawy widok, prawda? Czemu są całe czarne? Nie wiem. Powiadali, że całe moje oczy są jak źrenice, wpada przez nie światło. Sprowadza się to do tego, że jeśłi nie mam opaski to oślepi mnie nawet świeczka, nie mówiąc o świetle słonecznym. W nocy za to widzę jak przeciętny chłopek w dzień. Przydatne. Pytasz czemu opaska jest z czarnego jedwabiu? Bo jedwab prześwituje, a ta opaska pozwala mi widzieć w dzień. Jest złożona z kilku warstw, inaczej nic bym nie widział.
Co z tego że moje włosy są brązowe? Myślałeś że każdy wiedźmin ma mlecznobiałe? A że wyglądam jak dziad to inna sprawa. Zobaczymy jak ty będziesz się trzymać w wieku 164 lat. No właśnie. A czemu chodzę z lekkim zarostem? Nie chce mi się golić. Dłuższy i tak nie będzie. Sprawa mutacji, tak myślę. Albo miałem ojca elfa, hehe. Nie pasuje ci że nie mam blizny na twarzy? Jak dostaniesz mieczem czy pazurem w gębę to zazwyczaj umierasz. Ja jeszcze nie dostałem i nie mam zamiaru.
Przyznaję, nie jestem najwyższym wiedźminem, ale co to ma do rzeczy? Im jesteś wyższy tym jesteś wolniejszy, zapamiętaj.
Przynajmniej moja skóra ma normalny kolor.
A właśnie, jak ty się w ogóle nazywasz? Valdo Marx? Miło mi. Olwyd jestem.

Olwyd

Mój ekwipunek

Niczgo ciekawego tu nie uświadczysz. Ot, zwykły elwipunek podróżny. Ubranie? To co widać. Skórzane długie buty, dość luźne spodnie i koszula. Na to przeszywanica. I co z tego że wszystko brązowe? Mam chodzić jak baba w żałobie, na czarno cały? Chyba zgłupiałeś. Chcesz zobaczyć moje miecze? Dobra, popatrz sobie. Tak, ten duży jest srebrny. Rzadko używałem, prawdę mówiąc. A to? Miecz na ludzi, ze stali z nieba. Żartuję, nie patrz już tak. Co to za napis na klindze? ‘A żebyś zdechł’. Widzisz, mam specyficzne poczucie humoru. Jak to, tylko tyle? No dobra. W bucie mam sztylet, w kieszeni kastet a w gaciach nóż. Tak, żartuję. Nóż trzymam za pasem. Pod koszulą. Mały, sam go zrobiłem. Nieraz się przydał.

Moja przeszłość

Rozczarujesz się, bo nie ma o czym opowiadać. Rodziców nawet nie znałem, psia ich mać. Oddali mnie jakiemuś wiedźminowi i tak trafiłem do szkoły gryfa. Chciałbyś wiedzieć gdzie to jest? Nic z tego, Valdo. Wracając do historii, w szkole trenowałem jak wszyscy inni, i tak jak prawie wszyscy przeszedłem Próbę Traw. Możesz uznać to za sukces, sporo wtedy kończy swoją karierę wiedźmina. Na począku starsi nie wiedzieli co ze mną zrobić, niektórzy mnie nawet przekreślili jako wiedźmina, aż wreszcie jeden wpadł na pomysł z opaską. Czy zmieniałem opaski? No jasne, a wyobrażasz sobie żebym chodził ponad sto lat w tej samej? Niszczą się. I cholernie ciężko je zdobyć. Już z opaską nauczyli mnie walczyć, składać Znaki, czytać i pisać, potem puścili na szlak. Życie szybko zweryfikowało to, czego mnie uczyli. Co na przykład? Żeby nie zabijać ludzi, dajmy na to. No pewnie że w samoobronie, masz mnie za mordercę? Jeździłem sobie po świecie, zabijałem potwory i właściwie to wszystko. Kiedyś na szlaku pomogłem kapłanowi, krevicie. Akurat napadły go elfy, myślały że ma coś wartościowego. Trzech ich było, mieli łuki. Strzelali jak szaleńcy. Na szczęście kapłan siedział pod wozem, a elfy nie przewidziały, że ktoś mu pomoże. I tak postrzelili mnie w nogę, a rana do dzisiaj nie daje o sobie zapomnieć. Chędożone elfy, tych dzikusów trzeba w rezerwacie trzymać. Brzmię jak rasista? Każdy ma swoje wady. W każdym razie do dzisiaj z rzeczonym kapłanem mam dobre stosunki. Okazuje się że nie tacy kapłani pobożni jak ich malują, ale można na nim polegać, a gdzy potrzebuję pomocy zawsze stara się pomóc.

A teraz wybacz, ale muszę już iść. Robota czeka. Czemu dopiero teraz? Widzisz, nie pracuję przed zachodem słońca.

Punkty na cechy: 44

Olwyd

Rasa
Wiedźmin

Cechy
Ko: 3 Po: 1 Si: 3 Zm: 4 Zr: 3 Zw: 2
In: 3 Og: 2 Wo: 2

Umiejętności
Akrobatyka 1 *
Czytanie i pisanie: wspólny 2
Dociekliwość 1
Gibkość 1
Języki: wspólny 2 *
Nasłuchiwanie 1 *
Pływanie 1 *
Powożenie 1
Rybołóstwo 1
Rzemiosło: Kowalstwo 2
Skradanie 1 *
Spostrzegawczość 1 *
Tortury 1
Tropienie 1 *
Unik 1 *
Walka bronią 3 *
Walka wręcz 2 *
Widzenie w ciemnościach 4 *
Wiedza: potwory 3 *
Wigor 1 *
Wspinaczka 1 *
Zastraszanie 2
Zimna krew 1
Znaki wiedźmińskie 3 *
* Umiejętności otrzymane dzięki rasie

Osobowość
Przygoda (3), reputacja (2), honor (4)

Przeznaczenie
Walka

Wady:
Brzydal
Nienawiść rasowa: elfy
slepy (tylko w świetle, bez opaski)

Zalety:
Koci chód
Sokoli wzrok (tylko z opaską lub w nocy)

Żywotność i stany zdrowia
29 (8/15/22/29)

Wyposażenie
Skórzane buty, prowiant i woda na tydzień, ubranie podróżne, medalion wiedźmiński

Walka
Obrona (dystans/broń/wręcz) 1/4/3
Zbroja:
Przeszywanica (1)

Broń:
Miecz srebrny k6+1
Miecz długi k6
Sztylet k3+1
Nóż k3
PW: 16

Magia
Obrona (czary/modlitwy/znaki) 1/1/4
Znaki: Znak Aard,
Znak Aksji,
Znak Heliotropu,
Znak Igni,
Znak Quen,
Znak Yrden,

PM: 16

Pozostałe współczynniki
Szybkość marszu 24 km/8h
Szybkość w walce 10 m/rundę
Udźwig 45 kg
Udźwig maksymalny 140 kg