Dostępny także plik DOC (lepsze sformatowanie tekstu)
Broń
Noże i sztylety
Nazwa Obrażenia Koszt (dukaty) Waga (kg)Nóż* (z pochwą) k2+1 30 0,3
Nóż myśliwski* k2+2 50 0,7
Sztylet * k2+2 45 0,5
Ciężki sztylet* k2+3 70 1
Nóż do rzucania** k2+2 200 0,5
(-1 do testu trafienia)
Lżejsza broń
Pałka k3 1 0,5
Pałka nabijana k3+1 5 0,9
kolcami
Maczuga k3+1 50 1,5
Maczuga nabijana k3+2 75 2
kolcami
Kostur k3+1 55 1,3
Lekki topór* k3+3 200 3
(min. dobry (3) Zr)
Kord k3+1 100 1,4
Krótki miecz k3+2 130 2
Ciężka broń
Buława k6 160 6
Ciężka buława k6+1 270 8
Cep bojowy (pojedynczy x1) k6+2 700 9
(min. dobry (3) Zr i Si) x2 k6+3 1400 12
(min. świetny (4) Zr i Si) x3 k6+4 2100 15
Nadziak k6+3 1550 7
(min. dobry (3) Zr)
Metalowy kostur k6+3 1100 15
(min. dobry (3) Zr i Si)
Topór* k6+2 730 9
Szpada k6 50 0,5
(nie można przebić zbroi)
Rapier k6+1 70 0,8
(nie można przebić zbroi)
Szabla k6+1 320 1,5
Miecz z pochwą k6+2 780 2
Ciężki miecz k6+3 1320 2,7
(min. dobry (3) Zr i Si)
Miecz półtora ręczny k6+4 2320 3,3
(min. świetny (4) Zr i Si )
Krótka włócznia* k6 120 0,8
Krótka włócznia z k6+2 740 1
metalowym ostrzem*
Oszczepy** k6 70 0,3
Oszczepy o przedurzonym k6+1 160 0,5
Ostrzu**
Oszczep z ostrzem w k6+2 530 0,5
kształcie piłki**
Oszczep z rozszczepialnym k6+3 940 0,6
ostrzem**( tym oszczepem można rzucać tylko raz, stopień trudności podnosi się o 2,)
– w każdej rundzie, w której zraniony się poruszy otrzymuje k6 obrarzeń
– przy próbie wyciągnięcia ostrza z rany dokonywanej przez osobę o Uzdrawianiu na poziomie niższym niż 3 której nie powiedzie się test o stopniu trudności 6 zraniony otrzymuje 2k6 dodatkowych obrażeń
– osoba nie posiadająca Uzdrawiania przy wyciąganiu grotu z rany spowoduje obrażenia 3k6
Broń drzewcowa i dwuręczna
Nazwa Obrażenia Koszt (dukaty) Waga (kg)Kopia*** 2k6+4 1350 16
(łamie się po wykonaniu ataku)
Lanca*** 2k6+3 1100 5
(jest wykonana z metalu)
Miecz dwuręczny 2k6 400 7
(min. dobry (3) Si)
Ogromny miecz 2k6+2 1900 11
(min. świetny (4) Si)
Halabarda 2k6 100 7
(min. dobry (3) Si)
Halabarda 2k6+2 1600 9
(min. dobry (3) Zr i Si)
Halabarda 2k6+3 5400 14
(min. świetny (4)Zr i Si)
Dwuręczny topór 2k6 430 12
(min. dobry (3) Si)
Ogromny topór 2k6+3 4100 17
(min. świetny (4) Si)
Długa włócznia 2k6 210 6
Gizarmy 2k6+1 870 9
(min. dobry (3) Si)
Berdysz 2k6+4 7800 15
(min. świetny (4) Si)
Pika 4m 2k6+1 270 7
*- tą bronią można rzucać.
**-tą bronią można tylko rzucać.
***- tej broni można używać tylko konno.
Pliki
Wiem, że taka modyfikacja obrażeń daje trochę urozmaicenia broni, ale moim zdaniem są one (obrażenia) mocno przesadzone.
Dla mnie ta rozpiska sie przyda i inne rzeczy dlatego iz przydadza sie dla mojego bajarza ktory zawsze ma pomysly
Znowu bedzie, ze sie czepiam, ale chociazby:
* w WGW chyba placi sie denarami, nie dukatami:)
* szabla i szpada to na pewno nie sa ciezkie bronie (sa to jedne z najlzejszych broni:). To sa bronie ciezsze – w znaczeniu ciezsze niz leciutkie noze i sztylety.
* czy ciezki sztylet to nie to samo przypadkiem co krotki miecz? Tak na zdrowy rozum:)
* Wlocznie i oszczepy to przeciez bronie drzewcowe
* Lance nie sa robione z metalu, prawdziwe lance (w okresie miedzywojennym) robiono nawet z bambusa, podstawowa zaleta lancy jest jej lekkosc
* Czym jest ogromny miecz? Moze chodzi o claymore (co wlasnie znaczy „ogromny miecz”, ale tak naprawde bylo to tylko szkockie miano miecza dwurecznego – roznil sie tylko jelcem od innych mieczy)
* Zasadniczo, wszystkie wlocznie (chyba, ze jakies dziryty strasznych dzikusow) maja metalowe ostrza:), podobnie oszczepy:)
Pozdrawiam:)
a czemu nic o młotach nie ma? a o buzdyganach?
a o patelniach i rondlach? takie mocne bronie pominąć…..
nie dobrze…………..oj nie dobrze
Ja zaś sądzę że do tych broni powinno się dodać zróżnicowanie ich szybkości. Przecież nigdy nie jest tak żeby człowiek w tym samym czasie mógł np. szpadą i mieczem półtoraręcznym wykonać tylko jeden atak. Zawsze dzięki lekkości szpady można nią wykonać więcej ataków niż mieczem półtoraręcznym
Na turę oczywiście
bardzo mi się przyda taki bajer bo jest wporzo i łatwo się zorientować w rospisce, fajny pomysł w ogóle. Można by dodać mozliwość napotkania sie na daną broń na świecie, jak w WFRP.
Tego brakowało mi się podoba
z tego co ja wiem to halabarda jest duuuuuuuuużo większa od piki. a co do komentarzy: nie ma słowa bronie (nie cierpie tego, jest broń!); młoty, buzdyrygi, patenie i rondle to nie broń tylko narzędzia, czy co tam innego… w każdym razie nie kwalifikuje się na broń
ej,coś chyba jest nie tak.8+4+4=16 a 16:3=5,3 a nie 3,5 !!!
Drogi J.Kopie, Chyba nigdy nie widziałeś [b]prawdziwej[/b] piki ani halabardy. Halabarda jest prawie [b]trzy razy mniejsza[/b] od piki.
według mnie młot czy buzdygan to też [b]broń[/b] przecież w średniowieczu używano takowych rzeczy i były nazywane bronią!! Jeśli masz inne zdanie to powiedz mi jakbyć sie poczuł gdybyś był w pełnej zbroi płytowej a jakiś koleś przywaliłby tobie bojowym młotem dwurzęcznym w żebra? Czy wtedy nazwałbyś młot tylko narzędziem i powiedział że sie nie kwalifikuje na broń… wątpie
A jeszcze jedno w moim odczuciu niepotrzeba tak „dopakowywać” broni, zwłaszcza że proponujesz by kord zadawał tyle samo co nóż myśliwski zresztą wiedżmin to nie D&D żeby były takie bronie jak miecz k6+2, przecież są manewry które spokojnie rekompensują te „bonusowe” punkty obrażeń