Jest istotą magiczną powołaną do życia przez nekromantę. Nie powstaje w żaden naturalny sposób. Pierwszy nieumarły został stworzony przez wielkiego maga Gakkanerta wskutek nieudanego eksperymentu przy próbach stworzenia zaklęcia przywracającego umarłego do życia. Później po udoskonaleniu formuły uzyskał zaklęcie „Wezwanie Nieumarłych”.

Wygląd: wygląda jak lekko zgarbiony szkielet rosłego człowieka obciągnięty wysuszoną skórą, zazwyczaj ma na sobie żelazny napierśnik, chociaż może nosić w zasadzie wszystkie ubrania, po zabiciu zamienia się w pył

Kondycja: 4
Poruszanie: 3
Siła: 3
Zmysły: 4
Zręczność: 2
Zwinność: 3
Inteligencja: 3
Ogłada: 1
Wola: 3

Magia: 3(może się uczyć nowych czarów, ale na czary nie czarnej magii wydaje 2x więcej WPR niż jest to przewidziane)

Żywotność: 35 (nie ma stanów żywotności, zawsze się zachowuje jakby był na poziomie „zdrowy”, może żyć bez 40-50% ciała np. jak zostanie odcięte)

Walka wręcz/bronią: 3
Strzelanie: 3

Obrona fizyczna: 1
Obrona magiczna: 3

Zbroja: Żelazny napierśnik (3)
Broń: Miecz Wiecznego Spoczynku (zranienie powoduje zakażenie jakąś chorobą zależną od bajarza) (k6+si), lub Łuk Ostatniego Spojrzenia (trafienie w serce oznacza śmierć), pazury (k6) (zranienie powoduje zarażenie jakąś łatwą do wyleczenia chorobą zależną od bajarza)

Moce:
– posiada jeden czar nekromantyczny (zależnie od bajarza)
– odporny na czary mentalne
– odporny na żelazo
– odporny na ból
– gdy jego stwórca straci życie, nie przekazawszy go pod kontrolę kogoś innego, zostaje „uwolniony z wiecznej hipnozy
– jest to istota rozumna, czyli może wybrać ścieżkę dobra, lub zła po uwolnieniu (tak jak wampiry wyższe (patrz: Reggis))
– regeneruj swe ciało w dość szybkim tempie (1 PŻ /godz.(2 podczas snu), lub 10% ciała dziennie)

PW: 30
PM: 20