Narzędzia złodziejskie

Kilka uwag na początek:
  • Tekst ten jest raczej przeznaczony dla miłośników profesji złodzieja.
  • Nie jestem ani ślusarzem, ani złodziejem więc proszę mi wybaczyć ewentualne błędy i zbyt wybujałą wyobraźnię.
  • W tabelach w rubryce „Gdzie kupić” podałem przybliżoną lokację, natomiast w nawiasach rodzaj sklepu.
  • Wagi nie podawałem, ponieważ w większości przypadków jest ona bardzo mała.
  • Ceny są przykładowe jak mają się do przedmiotu oceńcie sami.
Wytrychy:
  • Wytrychy improwizowane – wszelkiego rodzaju druty, szpilki, śrubokręty i inne narzędzia mogące być użyte do otwarcia zamka. ST +1 za korzystanie z nich do otwarcia zamka. Jeśli postać używa wytrychów improwizowanych czas otwierania wzrasta dwukrotnie.
  • Standardowy zestaw wytrychów* – podstawowy zestaw wytrychów potrzebny aby móc korzystać z umiejętności włamywanie bez modyfikatorów ujemnych za narzędzia improwizowane. W jego skład wchodzą: wytrych o główce trójkątnej oraz wytrych o główce prostokątnej
  • Zawodowy zestaw wytrychów* – używany przez zawodowych włamywaczy znajduje się w nim wiele wytrychów o różnych kształtach główki dzięki czemu ST spada o 1. Można nim otworzyć nawet niestandardowe zamki. Pozwala też skrócić czas otwierania zamka o połowę zaokrąglając w górę.
  • Gnomi klucz* – jest to rodzaj wytrycha wynaleziony przez gnomy. Pozwala on złożyć pasujący do drzwi klucz z różnych główek zakładanych na trzon z podłużnym rowkiem. Dzięki temu można otworzyć drzwi nie psując zamka i zarazem nie pozostawiając śladów. Zmniejszają ST o 2 ,a czas otwierania niezależnie od złożoności zamka do 2 rund (runda na rozpoznanie i runda na złożenie klucza jeśli bohater widział wcześniej klucz ST-3 a czas otwierania spada do 1 rundy (bez rundy na rozpoznanie)
Narzędzia do rozbrajania pułapek:
  • Narzędzia improwizowane – np. sztylety, druty itd. Umożliwiają one rozbrojenie pułapki jednak jest to znacznie trudniejsze niż w przypadku narzędzi specjalnie do tego przygotowanych(ST+1, czas rozbrojenia podwaja się). Używanie ich zwiększa też szansę na przypadkowe uruchomienie pułapki (jeśli na co najmniej jednej kości nie wypadnie sukces pułapka zostanie uruchomiona)
  • Kleszczyki* – służą do przecinania linek, drutów itd.
  • Nożyk* – mały cienki nożyk z twardej stali o ostrzu ok.10cm. Można nim podważać różne wieka, zapadki itd. Jak również sprawdzić czy skrzynia nie zawiera pułapki zamocowanej do wieka. Zadaje k2 obrażeń.
  • Śrubokręt – chyba każdy wie do czego służy. Czasem może być użyty podobnie jak nożyk do szukania pułapek pod wiekiem jednak wtedy ST+1
  • Klin* – jest to niewielki metalowy kołeczek do blokowania płyt naciskowych.
  • Pęseta* – tego chyba też tłumaczyć nie muszę.
Inne przydatne rzeczy:
  • Piłka* – nieduża giętka piłka można nią ciąć zarówno drewno jak i metal
  • Młoteczek* – nieduży młoteczek do rozbijania szyb itd. owinięty grubą skórą co pozwala wytłumić odgłos uderzenia. (ST testu nasłuchiwania zwiększa się o 1)
  • Nożyk rzezimieszka *- kolejny nożyk ten jednak jest krótki i ostrzejszy od poprzednika służy do obcinania sakiewek. (ST rzezania mieszków spada o 1) Zadaje 1 obrażeń.
  • Diament do cięcia szkła* – narzędzie to pozwala zarysować szkło, następnie bez większych trudności ułamać. Jest to dużo cichsza metoda niż rozbicie młoteczkiem. (ST nasłuchiwania wzrasta o 2)
  • Kwas – może roztopić każdy metalowy zamek w ciągu 1 rundy. Oczywiście nie jest to zbyt dyskretna metoda. Wylany na osobę zadaje k6 obrażeń przez k3 rund.
  • Wkręt – kolejna mało dyskretna metoda otwierania drzwi dla silnych bohaterów (siła min. 3 drzwi słabe, 4 średnie, 5 solidne) Jest to rodzaj dużej śruby z uchwytem którą wkręcasz w dziurkę od klucza, a następnie (po udanym teście siły) wyrywasz razem z zamkiem.
    Uwaga: Tę metodę można jedynie zastosować do drzwi drewnianych.
  • Łom* – podstawowe narzędzie każdego zbira. Zdecydowanie nie dla profesjonalistów! Zadaje k3+1 obrażeń.
  • Cichobieżniki – buty wykonane z bardzo miękkiego materiału ułatwią skradanie się (ST skradania spada o 1) są jednak dość śliskie co utrudnia poruszanie (PO-1)
  • Gogle z wielosoczewkowe – kolejny gnomi wynalazek w tych goglach zamontowane jest 10 różnych soczewek pomniejszających i powiększających, których można używać wedle potrzeby. Ułatwia to znacznie precyzyjne czynności ( ST – 1 przy testach przeszukiwania, szacowania, otwierania zamków i rozbrajania pułapek)
Kilka magicznych przedmiotów dla złodzieja:
  • Obręcz z dwimerytu – namagnesowana obręcz o średnicy ok.10cm przyczepiona do zamka blokuje wszelkie magiczne zabezpieczenia (za wyjątkiem tych naprawdę potężnych) do momentu odczepienia.
  • Klejnot Cienia – klejnot ten wskazuje wartość cienia, jeśli jest ciemny cień jest dobry jeśli nie jest jasno. ( Ci co grali w Thiefa wiedzą o co chodzi) W praktyce ST skradania spada o 2 ,ale tylko wtedy jeśli postać kryje się w cieniu
  • Młoteczek Ciszy – Jest to zwykły młoteczek obłożony jednak czarem ciszy działającym w promieniu 20cm od główki młoteczka. Tylko osoba o Legendarnych zmysłach może usłyszeć wybijaną szybę.
Pokrowce na narzędzia złodziejskie:
  • Zwykły płócienny przybornik lub skórzany – rozwijany przybornik z 30 przegródkami.
  • Bransoleta z przybornikiem – skórzana bransoleta o szerokości ok. 20cm. Zrobiona jest z dwóch warstw skóry, między którymi znajduje się 20 przegródek na wytrychy i inne przydatne rzeczy.

Wytrychy
NazwaCena w denarachGdzie kupić
Standardowy zestaw wytrychów*250Prawie każde większe miasto (gildią złodziei)
Zawodowy zestaw wytrychów*1000Stolice (w gildii złodziei)
Gnomi klucz*5000Wędrowny gnom wynalazca, lub gnomie siedziby w Tir Tochair

Narzędzia do rozbrajania pułapek
NazwaCena w denarachGdzie kupić
Kleszczyki*20Każde miasto (sklep z narzędziami)
Nożyk*50Większe miasta (sklep z narzędziami lub gildia złodziei)
Śrubokręt*10Wszędzie(sklep z narzędziami)
Kliny 5szt.*25Większe miasta(gildie złodziei)
Pęseta*10Każde miasto (sklep z narzędziami)

Inne przydatne rzeczy
NazwaCena w denarachGdzie kupić
Piłka*50Prawie wszędzie (sklep z narzędziami)
Młoteczek*50Miasta(sklep z narzędziami, gildia złodziei)
Nożyk rzezimieszka*150Miasta(gildia złodziei)
Diament do szkła*300Miasta(sklep z narzędziami, gildia złodziei
Kwas500Miasta(sklep alchemika lub maga)
Wkręt*100Na zamówienie u zaufanego kowala
Łom*50Wszędzie(sklep z narzędziami, kowal)
Cichobieżniki300Miasta(gildie złodziei)
Gogle wielosoczewkowe*5000Wędrowny gnom-wynalazca, lub gnomie siedziby w Tir Tochair
Kilka magicznych przedmiotów dla złodzieja
NazwaCena w denarachGdzie kupić
Obręcz z dwimerytu10000Duże miasta portowe(gildie złodziei współpracujące z magiem lub rzemieślnikiem znającym się na obróbce dwimerytu)
Klejnot Cienia5000Stolice(gildie złodziei współpracujące z magiem)
Młoteczek Ciszy2000Stolice(gildie złodziei współpracujące z magiem)

Pokrowce na narzędzia złodziejskie
NazwaCena w denarachGdzie kupić
Zwykły przybornik50 lub 100(skórzany)Miasta(sklep z narzędziami, gildia złodziei
Bransoleta z przybornikiem500Miasta(gildia złodziei)

* – oznacza narzędzia, które można kupić w wersji oksydowanej na czarno. W takim przypadku cena wzrasta dwukrotnie.