Narsil to potężny miecz. Przed „darowaniem” go jakiemuś graczowi radzę się porządnie zastanowić. Kiedy gracz posiadający ten miecz jest jakimś wojownikiem, który ma dobre statystyki bojowe to prawdopodobnie będzie „kosił” każde zagrożenie, które ty bajarzu naślesz na drużynę. Dlatego też miecz wymaga od gracza Wo: 3 lub wyżej, aby uaktywniły się jego specjalne właściwości. A oto jego historia i krótki opis wyglądu.

Wygląd

Miecz ten wygląda prosto. Niczym nie przypomina potężnego artefaktu. Ma zakrzywioną i bardzo ostrą klingę, jego jelec nie ma żadnych ozdób- to zwykły kawałek stali. Ma rączkę owiniętą brązowym materiałem (niewiadomo dokładnie jakim) który jest bardzo wytrzymały. Na jej (rączki) końcu znajduje się szlifowany duży diament (wygląda na bardzo drogocenny, co jest pokusą dla graczy, aby go sprzedali. Lecz wtedy stracą jakże potężny miecz). Cały jest wykonany ze stali, więc dość ciężki. Jedyne, co gracze mogą w nim dostrzec niezwykłego to bardzo płytko wyryte w klindze runy. Runy wyryte są w zapomnianym już języku pochodzącym z południowych krain. Niewiadomo, co oznaczają. Kiedy posiadacz ma Wo: 3 lub większą klinga Narsil’a zaczyna świecić niebieską poświatą. Miecz staje się wtedy niezniszczalny zmieniają się także nieco jego statystyki. W tym stanie Narsil prawie sam walczy i walczący nim bohater ma wrażenie jakby miecz unosił się w powietrzu (tzn. Bohaterowi walczącemu Narsil’em jest łatwiej wykonywać ataki.)

Historia Narsil’a

Narsil liczy sobie już 527 lat. Nie uległ zniszczeniu przez ten czas dzięki pokrywającym jego klingę runom. Został wykuty przez wyjątkowo zdolnego, ludzkiego kowala i nasączony niewiarygodną mocą przez jeszcze zdolniejszego maga. Runy znajdujące się na mieczu nie pochodzą z czasów, kiedy Narsil świętował swe narodziny. Najprawdopodobniej praca nad mieczem zajęła im całe życie. Niewiadomo, dlaczego miecz został stworzony. Wiadomo natomiast, że miał już swego właściciela (nie wliczając twórców). Właściciel żył ok. 450 lat temu i był członkiem nieznanej cywilizacji południowych krain. Przed śmiercią, ten też właściciel postanowił ukryć Narsil’a w górach Aghaar. Być może to on także stworzył runy na mieczu. Całą tą historię przeczytają gracze, kiedy jeden z nich odnajdzie Narsil’a. Historia będzie zapisana na dwóch tablicach z nieznanego im metalu (kawałki meteorytu). Szczegóły dotyczące położenia miecza powierzam tobie Bajarzu. Sugeruje jednak by były to południowe krainy (za Wielkim Morzem, na południe).

Statystyki Narsil’a

Jeżeli posiadacz ma Wo: 2 lub mniej:
Obrażenia k6+2+2x Si
MT do trafienia: 0

Jeżeli posiadacz ma Wo: 3 lub więcej:
Obrażenia 3k6+2+ Si+ Wo
MT do trafienia -2 (od bazowego MT należy odjąć 2)