Visenna zdjęła opaskę z czoła. Klejnot w diademie rozjarzył się mlecznym blaskiem. Stanęła nad zwłokami, wyciągnęła ręce, zamknęła oczy.(…) Zwłoki zatrzepotały.
Magia kamieni to prawie nieznana sztuka, stosowana wyłącznie przez druidzkie kręgi. Bazuje na naturalnych zdolnościach minerałów do szczątkowego przyswajania aury. Ten rzadki rodzaj mocy funkcjonuje niezależnie od tego, czy posługujący się nią jest wrażliwy na magię czy nie, jednak wymaga bardzo dobrej koncentracji.
Moc aktywuje się koncentrując się na kamieniu, który należy trzymać w ręku. Następuje „zapadanie się” świadomości w kamień, po czym uwalniana jest moc, różna w zależności od używanego minerału. Dla koncentrującego się otaczający go świat przez kilka chwil przestaje istnieć, zanika też poczucie upływającego czasu. Im lepiej wyszkolona osoba posługuje się kamieniem, tym okres ten krótszy (mistrzowie tego rodzaju magii niekiedy w ogóle nie tracą poczucia rzeczywistości). Używanie magii kamieni nie wymaga Mocy, jest jednak wyczerpujące, chociaż efekty te słabną w miarę doskonalenia umiejętności. Początkujący w posługiwaniu się kamieniami może użyć mocy około trzech razy dziennie, mistrzowie mogą używać jej prawie cały czas, z kilkominutowymi przerwami, jednak skutkiem ubocznym jest wtedy bardzo długi sen. Ograniczeniem są siły witalne posługującego się minerałem. (Proponowana ilość użyć dziennie: (Kondycja + Koncentracja)*2)
Posługiwać się tą mocą potrafią wyłącznie druidzi (czasem mogą nieświadomie przekazać szczątkową wiedzę o używaniu kamieni poprzez ich magię innym osobom), zwykli ludzie i większość magów jej nie zna. Nieliczni magowie używają kamienie jako komponentów do zaklęć, gdyż bez treningu mocy tej nie można użyć. Siła kamienia zależy od jego wielkości i jakości, czyli np. mały, doskonały rubin może mieć większą moc niż duży, lecz ze skazami. Kamienie obrobione posiadają znacznie silniejsze właściwości niż w stanie surowym, dlatego używane są praktycznie tylko oszlifowane. Niektóre minerały o niskiej jakości w ogóle nie posiadają niektórych mocy.
Czasem, gdy druid używa kamienia, którego moc wiąże się z psychiką lub telepatią, może nastąpić 'dzielenie myśli’ – szczątkowe informacje o losowej rzeczy przekazywane są między użytkownikiem i celem, bez wiedzy żadnej ze stron, nie są także odbierane świadomie. Przejawia się to tym, że ktoś potrafi w stresowej sytuacji zrobić coś, o czym dotychczas nie miał pojęcia (np. chłop może rozpoznać rzadkie ziele lub nawet użyć mocy kamienia).
Moc kamieni można „odwracać” (czyli np. zmusić hematyt do zranienia kogoś lub zaciemnić obszar diamentem ), jednak czynność taka jest o wiele trudniejsza od zwykłego aktywowania mocy (stopień trudności wzrasta wtedy o 2). „Odwracać” moc można jedynie w przypadku bursztynu, chalcedonu, chryzoberylu, diamentu, hematytu, malachitu i szmaragdu.
Moc kamieni można łączyć, o ile w przypadku słabszych jest to dość łatwe, połączyć dwa silne kamienie potrafi niewiele osób, prawie nikt natomiast nie połączył mocy trzech. W przypadku łączenia mocy trudność testu koncentracji wynosi sumę poziomów trudności wszystkich użytych kamieni, przy czym dla każdego dodatkowego minerału modyfikator zwiększa się o jeden.
Przykład: Druid Malcolm chce użyć połączonych mocy hematytu (leczenie – ST 2) i chalcedonu (wzmocnienie mocy – ST 2, jako że jest to dodatkowy kamień zwiększa się o jeden i wynosi teraz 3). Stopień trudności użycia takiej kombinacji wynosi więc 2+3=5.
Uwaga: mocy kamieni o całkiem różnych właściwościach nie można łączyć (np. hematyt i rubin, szafir i grafit, itd.).
Moce kamieni są podane dla typowych okazów średniej wielkości, ostateczne właściwości zależą od Bajarza.
Znane kamienie magiczne:
Bursztyn
Ten kamień pozwala spacerować po wodzie. Podczas używania bursztynu nie wolno przerwać koncentracji, inaczej używającego czeka kąpiel. Ciekawą właściwością jest to, że uwięzione w bursztynie stworzenia wzmacniają jego moc.
Wygląd: brązowy, często przezroczysty
Moce: chodzenie po wodzie
Odwrócenie mocy: powoduje natychmiastowe tonięcie
Trudność testu koncentracji: 4
Celestyn
Można nim coś ogrzać lub rozpalić ognisko. Zbyt słaby do wyrządzenia poważnych szkód, jednak może spowodować pożar.
Wygląd: kryształ o żółtym lub białym kolorze
Moce: ogrzanie, pirokineza
Trudność testu koncentracji: 4
Chalcedon
Mikula zobaczył, jak malec odrzuca kaptur i zrywa z czoła opaskę, zorientował się, jak bardzo się mylił. Dziewczyna wstrząsnęła rudą grzywą włosów i krzyknęła niezrozumiale, wyciągając dłoń w stronę szarżującego vrana. Z jej palców trysnęła cienka strużka światła jasnego jak rtęć. Vran wyfrunął z siodła, zatoczył w powietrzu łuk i zwalił się na piasek. Jego ubranie dymiło(…).
Druidka odwróciła się ku niemu. Jej oczy świeciły dziwnym zielonkawym blaskiem.
(…)-Ta błyskotka, którą noszę na czole, to chalcedon…(…)
(…)Masz rację, z pomocą chalcedonu udaje mi się czytać co wyraźniejsze myśli.
Główną właściwością tego tego kamienia jest wzmacnianie wszelkiej magii (czarodzieje używają go niekiedy jako komponentu zaklęć). Wzmacnia także zdolności psychiczne i zmysły, dzięki temu można odczytać co wyraźniejsze myśli innych osób i w miarę dobrze widzieć w ciemnościach, jednak nie całkowitych. Często używany przez druidów do wzmacniania czarów lub działania innych kamieni.
Wygląd: kamień o szklistym lub woskowym połysku, o różnych barwach, najczęściej biały lub mlecznoniebieski
Moce: wzmocnienie zaklęcia, wzmocnienie zdolności psychicznych, wyostrzenie zmysłów
Odwrócenie mocy: osłabienie czaru
Trudność testu koncentracji: 2
Chryzoberyl
Kamień ochronny, używany głównie do ochrony przed niepożądanymi skutkami używania innych minerałów (np. używany razem z hematytem chroni zarówno przed przejęciem ciała, jak i przed pragnieniem przejęcia). Jako, że nie ma żadnych innych właściwości, jest używany wyłącznie w połączeniu z innymi kamieniami.
Wygląd: przezroczysty, często z żółto-zielonym odcieniem
Moce: ochrona przed niepożądaną mocą kamieni
Odwrócenie mocy: większa podatność na moc kamieni
Trudność testu koncentracji: 2
Diament
Ten cenny kamień posiada moc tworzenia światła. Przy jego pomocy można także chwilowo przywrócić duszę do umarłego ciała, np. aby uzyskać informacje, jednak ta praktyka nie jest dobrze widziana przez druidów. Kamień ten jest rzadko używany ze względu na cenę i rzadkość występowania.
Wygląd: najczęściej bezbarwny, choć może mieć różne kolory, przezroczysty i połyskliwy
Moce: tworzenie światła, sprowadzenie duszy
Odwrócenie mocy: zaciemnienie obszaru
Trudność testu koncentracji: 2 (tworzenie światła), 6 (sprowadzenie duszy)
Grafit
Ten niepozorny kamień może okazać się zabójczy zarówno dla druida, jak i jego przeciwników. Potrafi on spowodować wstrząs elektryczny w bezpośrednim kontakcie z ofiarą, albo posłać w jej stronę błyskawicę. Kamienia tego można używać jedynie za wyraźnym pozwoleniem Kręgu.
Wygląd: szary, lekko połyskujący
Moce: błyskawica (3k6 obrażeń, jeśli ofiara posiada metalową zbroję lub jest mokra obrażenia zwiększają się o k6), wstrząs
Trudność testu koncentracji: 4 (wstrząs), 6 (błyskawica)
Uwaga: Gdy jest używany podczas deszczu, należy rzucić k6. Wynik 2-5 oznacza, że druid zada ofierze połowę obrażeń, drugą połowę natomiast sobie (zaokrąglając w górę).
Hematyt
Visenna powoli przesunęła hematyt wzdłuż rany. Krwawienie ustało momentalnie. Zamknąwszy oczy, uchwyciła ramię mężczyzny oburącz, mocno dociskając brzegi skaleczenia. Odjęła ręce – tkanka zrosła się, pozostawiając zgrubienie i szkarłatną pręgę.
Hematyt zwany jest kamieniem duszy, jest minerałem o najlepiej poznanych właściwościach magicznych. jego główną mocą jest leczenie ran, choć niektórzy lepiej wyszkoleni mogą odbywać z jego pomocą podróże duchowe, które umożliwiają komunikację na wielkie odległości. Pierwsza z mocy hematytu jest używana przez wielu druidów do uzdrawiania, drugą posługują się przywódcy kręgów do przekazywania informacji. Dzięki mocy hematytu można także dokonać połączenia świadomości, najbardziej intymnego z możliwych kontaktów, podczas którego wszystkie wspomnienia i informacje przekazywane są wzajemnie przez połączone w ten sposób osoby. Doświadczeni użytkownicy mogą częściowo zmaterializować ducha, który przybiera postać przezroczystego ciała druida, nad którym ten ma pełną kontrolę (podobno kiedyś udała się w ten sposób teleportacja). Podczas podróży duchowych podświadomie odczuwa się sytuację ciała.
Wygląd: kamień o lustrzanej powierzchni, barwy szarej lub rdzawej
Moce: leczenie ran (analogiczne do czaru Przywrócenie zdrowia), uwolnienie ducha, duchowy kontakt, teleprojekcja
Odwrócenie mocy: zranienie, powiększenie rany
Trudność testu koncentracji: 2 (leczenie), 5 (podróż duchem), 7 (duchowy kontakt), 10 (teleprojekcja)
Uwaga: Podczas podróży duchowej pojawia się bardzo silne pragnienie przejęcia czyjegoś ciała, jest to niezależne od umiejętności w posługiwaniu się kamieniami. Należy wykonać test Woli o trudności 3, jeśli się nie powiedzie następuje próba przejęcia ciała (test sporny Woli). Podczas przejęcia traci się kontakt z własnym ciałem, który odnawia się po opuszczeniu przejętego.
Kocie oko
Rzadki kamień, jest jednak bardzo użyteczny podróżującym druidom, gdyż noszony na czole pozwala doskonale widzieć nawet w całkowitych ciemnościach. Skutkiem ubocznym są lekko świecące na zielono oczy.
Wygląd: różne kolory, z charakterystycznym błyszczącym paskiem pośrodku
Moce: legendarne (5) widzenie w ciemności
Trudność testu koncentracji: 1
Magnetyt
Kamień bardzo przydatny w walce, gdyż pozwala przyciągać i odpychać inne metale, nie wymaga przy tym bardzo dużej koncentracji. Można przy jego pomocy także szybko wyeliminować zakutych w zbroję przeciwników, posyłając w ich stronę magnetyt z olbrzymią prędkością (minusem jest to, że potem trzeba go jakoś wydostać z ciała ofiary).
Wygląd: metaliczny, połyskliwy
Moce: przyciąganie/odpychanie metali
Trudność testu koncentracji: 2
Malachit
Malachit pozwala użytkownikowi na powolne opadanie z dużej wysokości, lub podskoczeniebardzo wysoko. Zaawansowani druidzi potrafią nawet na chwilę zawisnąć w powietrzu. Podczas przebywania nad ziemią nie można przerwać koncentracji, nawet chwila rozproszenia uwagi może doprowadzić do upadku.
Wygląd: zielony, czasem z jasnozielonymi prążkami
Moce: zmniejszenie ciężaru, lewitacja
Odwrócenie mocy: zwiększenie ciężaru, ściąganie w dół
Trudność testu koncentracji: 3 (zmniejszenie ciężąru), 5 (lewitacja)
Onyks
Czarny kamień, służy druidom głównie do unikania bezsensownych potyczek, gdyż na około 30 sekund oślepia ofiarę, która w tym czasie staje się praktycznie bezużyteczna w jakiejkolwiek walce. Podobno przy wielkiej koncentracji kamień ten potrafi wyleczyć ze ślepoty, ale nie zostało to potwierdzone.
Wygląd: czarny, lekki połysk
Moce: oślepienie
Trudność testu koncentracji: 5
Rubin
Kamień posiadający niszczycielską siłę ognia. Przy jego pomocy można palić, tworzyć ogniste pociski, zamieniać w popiół. Ze względu na naturę jego właściwości, używanie rubinu jest zabronione, każda próba aktywacji tego kamienia bez wyraźnego pozwolenia Kręgu jest karana, czasem nawet śmiercią.
Wygląd: czerwony, przezroczysty po oszlifowaniu.
Moce: eksplozja, spalenie, ognisty pocisk (analogiczny do Pioruna kulistego)
Trudność testu koncentracji: 6
Serpentyn
Kamień ten chroni przed wszelkimi rodzajami ognia, także magicznego, otaczając użytkownika zielonkawą osłoną. Przydatny w ratowaniu ludzi z pożaru. Jeśli druid zamierza posłużyć się rubinem, zazwyczaj ma przy sobie serpentyn.
Wygląd: zielony, często z ciemniejszymi plamkami
Moce: ochrona przed ogniem
Trudność testu koncentracji: 3
Szafir
Ten cenny kamień posiada moc leczniczą, lecz może być również zabójczy. Można dzięki niemu wyleczyć gorączkę czy udar słoneczny, a także zneutralizować poparzenia. Potrafi także zamrażać, co może się okazać śmiertelne dla każdego, kto zechce zaatakować druida. Zamrożona osoba porusza się cztery razy wolniej niż normalnie, jest cała sztywna i istnieje zagrożenie odmrożeń. Używanie szafiru do zamrażania istot żywych jest zabronione.
Wygląd: przezroczysty lub żółty (kolor naturalny), niebieski (kolor ten przyjmuje po ogrzaniu), połyskliwy
Moce: leczenie dolegliwości związanych z przegrzaniem, chłodzenie, zamrożenie
Trudność testu koncentracji: 3 (leczenie), 4 (chłodzenie), 8 (zamrożenie)
Szmaragd
Kolejny obok hematytu kamień o właściwościach leczących. Szmaragd potrafi osłabić truciznę, która wydłuża czas przeżycia do podania antidotum lub całkowicie ją zneutralizować.
Wygląd: zielony, przezroczysty i połyskliwy
Moce: Osłabienie trucizny, neutralizacja trucizny
Odwrócenie mocy: zatrucie, np. pokarmowe
Trudność testu koncentracji: 4 (osłabienie trucizny), 7 (neutralizacja trucizny)
Turkus
Kamień ten noszony na czole znacznie wzmacnia zdolności psychiczne, można także dzięki niemu słyszeć niektóre myśli. Używany głównie do kontaktowania się w ważnych sprawach.
Wygląd: niebieskozielony, o woskowym połysku
Moce: Wzmocnienie zdolności psychicznych, telekineza, kontakt telepatyczny
Trudność testu koncentracji: 1 (wzmocnienie zdolności), 4 (telekineza), 6 (kontakt telepatyczny)
Uwaga: Użyty w połączeniu z hematytem może wykraść energię z jednego stworzenia i przekazać ją drugiemu. Trudność użycia takiej kombinacji to 8.
Tygrysie oko
Kamień ten jest rzadki i bardzo trudny do opanowania, stąd wiedza o jego magii jest wciąż niewielka. Pozwala on zmienić druidowi dowolną kończynę w łapę tygrysa, jednak proces ten jest dość bolesny. Mistrzowie potrafią przy pomocy tygrysiego oka całkowicie zmienić się w wielkiego kota, zachowując przy tym własną wolę. Podczas przemiany kamień wrasta w jedną z kończyn.
Wygląd: czarny z pomarańczowymi lub żółtymi błyszczącymi pręgami
Moce: przemiana kończyn, przemiana w tygrysa
Trudność testu koncentracji: 6 (przemiana kończyn), 9 (przemiana w tygrysa)
Uwaga: Przemiana w tygrysa jest niebezpieczna, gdyż istnieje możliwość, że przemienionym druidem zacznie kierować instynkt (jeśli Wola druida jest mniejsza niż 4), wtedy nie będzie on zdolny przemienić się z powrotem. W takim wypadku należy kota złapać i odprawić Egzorcyzm o ST 5 lub nałożyć kajdany z dwimerytu.
Wygląd kamieni jest opisany bardzo skrótowo, ponieważ każdy okaz jest inny. Kształt i wielkość zależy wyłącznie od Bajarza. Za wszystkie ewentualne błędy przepraszam.
Wszystkie cytaty pochodzą z opowiadania „Droga, z której się nie wraca”.Moce niektórych kamieni przeniesione z trylogii demona R.A. Salvatore.
Super opracowanie…
Muoteck udowodnił, że opierając się Magii można jeszcze stworzyć naprawde ciekawych i oryginalny artykuł!
ja pierdole!
tutaj nie ma co komentować – artykuł jest WYBITNIE CUDOWNY…
…szkoda, że nie możnadać więcej niż 10
artykul swietny …
moim zdaniem jeden z najlepszych na stronie !
Bardzo dobry artykuł, jednak 10 nie dałem bo… sam nie wiem czemu. Gdyby była ocena 9,(9) na pewno bym ci ją przyznał.
Muoteck przyjmij z mojej strony najszczersze przeprosiny za nieuzasadnioną i obtrażającą ciebie krytykę. Po przemyśleniu sprawy bardzo żałuję że nie dałem ci 10. Naprawdę bardzo żałuję i obiecuję porawę ;-)).
PS: Twoje artykuły są jednymi z lepszych.
PPS: ile średnio czasu poświęcasz na stworzenie takiego Arcydzieła?
Każdy ma w końcu prawo do własnego zdania, co podoba się jednym niekoniecznie musi drugim 🙂
Porawa to zupa z pora? 😉 (wiem, jak zwykle chamsko się czepiam)
A stworzenie czegoś takiego to koło trzech dni (tydzień łącznie z etapem zostaw-i-przeczytaj-za-kilka-dni). No i jak nie wiem co pisać to nie piszę – nic na siłę 🙂
Artykuł bardzo extra. Pomysł oryginalny. Wykończenie też cacy. Oceniam 10 bez wachania.
Jedna rzecz mi jednak nie pasuje ale to własciwie moja wina… 🙂
Cudeńko. Muoteck, zamieść to w pdf-ie, pliz!
Cóż …….tylko garatulować
Mhmm. Ladne i uzyteczne ;-P
Wybitne. I tyle 🙂
ciekawy artykul, a w grze calkiem przydatny
poprawiam ocene na 8.5 bo tam pomylilem klawisze sory
Wspaniale. Dla mnie bomba.
Artykuł wybitny. Gratuluje [b]Muoteck[/b] udało Ci się stworzyć coś genialnego. Honoruje to 10-tką.
Niesamowite! Ciekawy artykul i nawet sa zdjecia. Oby wiecej takich 10!
Genialne, tyle powiem 🙂
Tymbardziej dziękuje autorowi za to że dowiedziałem się o tym że mogę zamienić jedną z kończyn w tygrysią łape 😀
Rzeczywiście cudo, 10 jak nic…… no i znacznie lepiej bedzie grało się druidem !!
Artykuł doskonały, zwłaszcza, że nie trzeba być aktywnym magicznie do użycia kamieni.
Artykół jest świetny tylko nie podoba mi sie ta przemiana w tygrysa, ale poza tym świetny.
Ekstra sam jak gram w wiedzmina jestem magiem potrzebne były dobre urozmajicenia. Cudo a nie artykuł
Qrcze…czytałem artykuł jeszcze we wrześniu,a nie dałem oceny :(trzeba naprawić 😀
Z czystym sercem daję 10 (zwłaszcza za obrazki kamieni,bo wtedy łatwiej bajarzowi opisać co i jak :))
dolanczam sie do grona…hmm,
nic dodac juz nie mozna
Chwała Ci za ten tekst, nareszcie mój dróżynowy druid jest zadowolony. Tylko mam pytanie: czy kamień po użyciu musi sobie „odpocząć”?
Kamienia można używać bez przerwy, jeśli użytkownik wytrzyma.
Mam pytanie. Czy kamienie mozna laczyc z relikwiami i bronmi( np. rózdzkami i kosturami )? Czy wtedy nakierowujac ów kostur na przeciwnkia i koncentrujac sie mozna uzyc mocy kamienia zamocowanego na nim?
BOMBA BOMBA BOMBA DLA MNIE BOMBA KAMPLETNE CUDO NIE ARTYKUŁ CUDO!!! OCENIAM NA 10 WSZYSKO JEST CACY
Oby tak dalej!!!
ajajaj gdyby te kamyczki wpadły w moje ręce byłoby bomba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fillo: można, ale stopień trudności wzrośnie, bo druid nie będzie miał bezpośredniego kontakt z kamieniem i będzie go musiał aktywować na odległość (bez dotykania kamienia).
Nic dodać, nic ująć, 10 jak nic. Oby jak najwięcej takich pomysłów.
Po prostu świetne 🙂 . A czy morion ma jakieś właściwości?
Jeden z najlepszych artykułów jakie w życiu czytałem
cool cool cool cool cool
co tu duzo mowic… wspanialy artykul!!! pozazdroscic wiedzy i checi! dalbym duzo wiecej niz 10 ale nie moge ;(
Artykuł jest rewelacyjny. W pełni wyczerpuje temat i nie pozostawia niedomówień. Tak dalej. Daje w pełni zasłużoną 10 : ).
Miod, nie artykol.
Za rzetelnosc, objetosc, grafike, zgodnosc z AS-em, oryginalnosc, mechanike itd powinienes dostac 12
Mam dwa malutkie zastrzezenia. Po pierwsze opisales ogolnie, ze czasem nie-druidzi moga uzywac mocy kamieni. W/g mnie [i]casus[/i] Korvina pokazuje, ze powinno byc to mozliwe tylko, jesli dana osoba sama doswiadczyla (niedawno) mocy kamienia, i cos w niej z tego jeszcze siedzi.
Po drugie odwracanie mocy wydaje mi sie ciut zbyt latwe. Jesli hematyt jest „leczniczym” kamieniem, to odwracanie mocy powinno grozi „zepsuciem” sie jego. ST+2 to tez chyba za malo.
Ale po odjeciu tych „wad” pozostaje w pelni zasluzone 10+
Bardzo fajny artykuł. Duży plus za stworzenie czegoś dla druidów. Moce kamieni nie są wybajerzone.
Cudo jak ostatnio grałem druidem to brakło mi troche powera ale teraz, ho ho. Tylko musze bajarza nakłonić żeby mi dać to cudko (zanjać jego będąone zaczaroawne a żeby zaczęły działać będe musiał coś zrobić :)).
Ciekawy pomysł + dobre wykonanie + kamyczki = Dla mnie 10
Tekst naprawdę świetny! Stylistycznie w miarę poprawny, kapitalny pomysł, a całość napisana podobnie, jak oficjalne podręczniki… u mnie 10.
no no, ten artykuł aż trzeba pochwalić.. pomysł ciekawy, urozmaicony klimatycznymi wstawkami no i oczywiście zdjęcia (co jest bardzo ważne) oraz moce poszegulnych kamieni..
gratulacje dobrego artykułu
Heh… dałbym 10, gdyby pomysł był oryginalny, a z tego co widzę, nie jest. Czyżby autor czytał prozę pana Salvatore, a dokładniej cykl „Wojen Demona”? Tam to właśnie por az pierwszy pojawiła się magia kamieni – co gorsza, autor dodał od siebie tylko wykonanie, za które moge pogratulować, no i to, że magia kamieni parają się druidzi. Jeśli się mylę, drogi autorze, to przepraszam najjmocniej, lecz jeśli rzeczywiście czytałeś i właśnie z ww. książęk wziąłes pomysł, wypadałoby się przyznać.
Czytałem najpierw ASa i to właśnie tam po raz pierwszy pojawiła się scena używania klejnotów do czarowania, jakiśczas później potem 'Wojny’. Dopiero po drugim przeczytaniu 'Drogi…’ skojarzyłem, że w obu pojawia się magia kamieni, a że autorzy (AS na pewno, Salvatore o ile dobrze pamętam) bazowali w jakimś stopniu na podobnych legendach (Caery i inne takie), stwierdziłem że system posługiwania się kejnotami jest bardzo podobny, jedynie każdy przekształcił go tak, aby pasował do świata. Wtedy wziąłem się za pisanie. Siłą rzeczy moc kamieni może przypominać tą z Salvatora, gdyż kilka zapadło mi w pamięć i jakoś tak same się wcisnęły do tekstu. Druidów i mechanikę wziąłem z 'Drogi…’. Czyli w skrócie: opierałem się na ASie i Salvatorze, z czym bardziej na tym pierwszym.
Zastanawiałem się kiedy ktoś to powie 😛
Bardzo mi się to podoba. Czadowy pomysł a że sam chce zacząćdruidem, to już w ogóle ekstra. I wielkie dzięki. 10
Dużo ciężkiej i rzetelnej pracy. !0
NIe ma co się rozwodzic wypada pogratulować zaangażowania, kreatywności i b.dobrych pomysłów… Ocena najwyższa – czekamy na kolejne artykuły jeszce raz gratulacje
Kawał rzetelnej roboty.
Bardzo ciekawe myślę że przyda się każdemu druidowi i podróżnemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(stawiam 8ale prawie 9)!!!!!!!!!!!!!!!
Jedno mam małe zastrzeżenie. Mianowicie, czemu bursztyn nie ma nic związanego z elektrycznością?
Przez Greków(chyba) i Rzymian nie był nazywany [i]elektron[/i] na darmo?:) Nie znam się na tym na tyle dobrze, ale wg. mnie powinieneś do mocy bursztynu dodać rzucanie błyskawic, takie jak w graficie, ew. dorobić akwamaryn z chodzenie po wodzie, i powiedzieć, że bursztyn to wzmacnia, a oprócz tego powoduje na przykład pole statyczne(hehehe Diablo2;) ) któr razi prądem wszystich w promieniu xxx a osoby, dotykające metal dostają 1k6 obrażeń więcej.
Bynajmniej i tak dałem 10:)
Świetne! Przyda mi się na sesję(mój BG jest druidem)
Po prostu miodzio. Autor naprawdę się napracował i wyszło mu to znakomicie. 10 bez wahania
Bardzo ładny artykuł. Kolejny dodatek na sesję. Mam nadzieje, że ukaże sie w majowym Cd-action (tawerna RPG).
Nie ma co się rozpisywać: świetny!
Cudo!