Podobnie jak borg dołączyłem do DiB-ów gdzieś na początku kwietnia. Najbardziej zależało mi na tym, żeby w II edycji świat był naprawdę światem Sapkowskiego. Dlatego swój wysiłek skoncentrowałem głównie na wyłapywaniu błędów faktograficznych i luk, które pozakradały się do W:GW.

Przez miesiące pracy i żmudnego kartkowania sagi i opowiadań wyłapaliśmy ich całkiem sporo. Znalazły się też takie bugi, których wyprostowanie musiałoby pociągnąć za sobą radykalną zmianę w stosunku do pierwszej edycji. Maciek Kreyer rozkazał nam jednak, byśmy nie brali jeńców na drodze do pełnego odzwierciedlenia świata z prozy AS-a w nowej edycji. Pamiętacie te momenty, kiedy po raz n-ty czytaliście sagę próbując odtworzyć na mapie z W:GW wędrówkę bohaterów czy działania militarne i coś co rusz się nie zgadzało? Tym razem zgadzało się będzie absolutnie wszystko.

Wraz z nową edycją zniknie wiele białych plam w historii i geografii Kontynentu. Wiedźminland doczeka się nowych barwnych lokacji, zarówno miast, które pochowały się przed autorami poprzedniej edycji w gąszczu AS-owej prozy, jak i miejsc szczególnych, tajemniczych, niebezpiecznych, które staną się źródłem pomysłów na niejedną przygodę. Również dzieje Kontynentu będą pełniejsze, wyjaśnią wiele niejasności i dadzą pełne podłoże pod przygody z prawdziwie epickim rozmachem, w sam raz dla nieprzeciętnych bohaterów, których gracze w nowej edycji będą kreować.

Zakopaliśmy się też głęboko w podłoże kulturowe Kontynentu. Do bóstw opisanych w pierwszej edycji dołączą następne, które udało nam się odnaleźć u samego mistrza. Nie dodawaliśmy takich, których tam nie ma, a wszelkie ciągoty DiBów w tym kierunku sprawiedliwie i równo cięła ?brzytwa Bryana. Włożyliśmy też niemało wysiłku w szukanie choćby pośrednich kulturowych pierwowzorów dla państw opisanych przez Sapkowskiego. Parę tropów udało się nam zidentyfikować i będą one zapewne miały przełożenie na opis tych państw.

Brzmi cukierkowo? Ale jest realne. Choć jeszcze sporo roboty przed autorami i DiB-ami, II edycja ma wielką szansę być dokładnie taka, jaki powinien być system RPG oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Kibicujcie i trzymajcie kciuki.

Wyszpiegował dla Was
Sigismund Dijkstra