Wiedźmin: Czary dla Maga

Woda/Lód:

Zlodowacenie

Koszt w PM: 10
MT:3
Koszt w WPR:60
Czas trwania:10 min.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Mag wyczarowuje pod ofiarą lodowisko o promieniu 5m.
Każdy wywrócony otrzymuje k3 obrażeń.

Utopienie

Koszt w PM: 32
MT:5
Koszt w WPR: 240
Czas trwania: 4min.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Tak
Działanie: Po rzuceniu czaru ofiara pojawia się w ?Akwarium bez
szkła?, i topi się przez 4min. Jeśli nie przejdzie testu na
Wigor o ST. 6 automatycznie umiera.

Wodne ręce

Koszt w PM: 4
MT: 1
Koszt w WPR: 30
Czas trwania: Natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F
Obrona magicznaa: Nie
Działanie: Mag ze swych rąk wypuszcza lekki strumień czystej
źródlanej wody do picia, a jest ich k3litrów.

Ogień:

Ściana ognia

Koszt w PM: 7
MT:2
Koszt WPR:40
Czas trwania:4k6 +6 min.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Mag tworzy ścianę ognia o dł. 3m. Można ich puścić w
rundzie ile tylko PM ci starczy.

Słup ognia

Koszt w PM: 35
MT: 4
Koszt w WPR: 100
Czas trwania: 10sec.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: nie
Działanie: Z niebios na przeciwnika nagle spada słup ognia o
szerokości 3m (czyli nie do uniknięcia). Zadaje on obrażenia
5k6 + podpalenie zadające K6 , nie jak zwykle k3 obrażenia od
ognia :]

Wulkan

Koszt w PM: 40
MT: 5
Koszt w WPR: 350
Czas trwania: 3k6 x 2sec.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: nie
Działanie: Mag wyczarowuje mały wulkanik z którego wylatuje 3k6
magmowych kulek zadających każda po 2k6 ?1 obrażeń, lecących na
najdalej 10m. (gdzie trafiają zależy tylko od bajarza.)

Ziemia:

Podziemne kolce

Koszt w PM: 16
MT: 4
Koszt w WPR: 90
Czas trwania: Natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Z ziemi wychodzą kolce o szerokości 8m. Zadają one
obrażenia w ilości 2k6+3 obrażeń. Kolce mogą być zatrute,
zwiększając obrażenia o 2 i co turę dodatkowo k3 obrażeń.

Ogromny Głaz

Koszt w PM: 15+3(czyt. Działanie)
MT: 5, za każdy dodatek 1
Koszt w WPR: 170
Czas trwania: 30sec.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: nie
Działanie: Przed magiem pojawia się lecący we wskazanym
kierunku Głaz, niszczący wszystko na swej drodze. Mag wybiera
sobie wielkość i wagę kamienia. Koszt początkowy wynosi 15PM,
lecz Głaz waży wtedy 3kg, ma 5m średnicy a zadaje 3k6 obrażeń.
Jeśli mag zdecyduje włożyć w czar kolejne 3PM kula przybiera o
1kg więcej, 0,5m średnicy, i dodatkowe k3 obrażeń. Czarodziej
może stworzyć dowolną wielkość Głazu, jeśli tylko starczy mu PM.

Bagno

Koszt w PM: 40
MT: 6
Koszt w WPR: 230
Czas trwania: 6 tur
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Tak
Działanie: Mag wytwarza na około siebie Bagno o średnicy 4m,
przez które aby przejść, trzeba wykonać test na Zwinność i
Kondycje razem, o stopniu trudności 4. W innym wypadku, tzn.
nieudanego przejścia przez bagno, ofiara musi w następnej turze
przejść test o ST o 1 wyższy.

Powietrze:

Fala uderzeniowa

Koszt w PM: 22
MT: 3
Koszt w WPR: 135
Czas trwania: Natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Mag wypuszcza od siebie potężną falę uderzeniową
wiatru, która automatycznie przewraca przeciwników.
Działa ona na 20m w około maga, tzn. że Wszyscy łącznie z
przyjaciółmi Upadają i dostają k6+1, +k3 obrażeń za upadek.
Falę wyraźnie widać np. jeśli bitwa jest na łące, trawa przegina
się mocno, dlatego łatwo jest ją uniknąć. Test na unik o ST 4
rozstrzyga strawę. Bajarz musi pamiętać jednak o tym, że
wojownicy mogą być pochłonięci walką, więc mogą nie zauważyć
fali uderzeniowej.

Bez żywiołowe:

Bolesne ręce

Koszt w PM: 19
MT: 3
Koszt w WPR: 90
Czas trwania: k3godz. lub do odwołania
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Mag rzuca na wybraną istotę ten czar po to, aby jej
ręce zadawały na k3 godziny 2k6+4+SI obrażeń.

Furia błyskawic

Koszt w PM: 45
MT: 5
Koszt w WPR: 340
Czas trwania: 20sec.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Rzucający przywołuje 2 ?tańcujące? błyskawice.
Tańcują one w promieniu ok. 10m. Każda z nich zadaje po 3k6+7
obrażeń, lecz nie znikają one po zadaniu obrażeń. Krążą one
przez 20sec. w wyznaczonym terenie. (W kogo i jak uderzy zależy
tylko od bajarza.)

Zaklinanie broni

Koszt w PM: 20+11
MT: 3
Koszt w WPR: 220
Czas trwania: 3k6h
Sposób rzucania: F, lub G
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Rzucający czar zaklina wszystkie wybrane bronie
Ogniem i Błyskawicami. Każda zaczarowana broń zadaje +3k3+4
obrażeń od błyskawic i +k6+1 obrażeń od ognia. Na początek Mag
może rzucić czar na 2 bronie za 30 PM, ale za każdą następną
płaci 11PM.