Wiedźmin: Czary dla Maga
Woda/Lód:
Zlodowacenie
Koszt w PM: 10
MT:3
Koszt w WPR:60
Czas trwania:10 min.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Mag wyczarowuje pod ofiarą lodowisko o promieniu 5m.
Każdy wywrócony otrzymuje k3 obrażeń.
Utopienie
Koszt w PM: 32
MT:5
Koszt w WPR: 240
Czas trwania: 4min.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Tak
Działanie: Po rzuceniu czaru ofiara pojawia się w ?Akwarium bez
szkła?, i topi się przez 4min. Jeśli nie przejdzie testu na
Wigor o ST. 6 automatycznie umiera.
Wodne ręce
Koszt w PM: 4
MT: 1
Koszt w WPR: 30
Czas trwania: Natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F
Obrona magicznaa: Nie
Działanie: Mag ze swych rąk wypuszcza lekki strumień czystej
źródlanej wody do picia, a jest ich k3litrów.
Ogień:
Ściana ognia
Koszt w PM: 7
MT:2
Koszt WPR:40
Czas trwania:4k6 +6 min.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Mag tworzy ścianę ognia o dł. 3m. Można ich puścić w
rundzie ile tylko PM ci starczy.
Słup ognia
Koszt w PM: 35
MT: 4
Koszt w WPR: 100
Czas trwania: 10sec.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: nie
Działanie: Z niebios na przeciwnika nagle spada słup ognia o
szerokości 3m (czyli nie do uniknięcia). Zadaje on obrażenia
5k6 + podpalenie zadające K6 , nie jak zwykle k3 obrażenia od
ognia :]
Wulkan
Koszt w PM: 40
MT: 5
Koszt w WPR: 350
Czas trwania: 3k6 x 2sec.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: nie
Działanie: Mag wyczarowuje mały wulkanik z którego wylatuje 3k6
magmowych kulek zadających każda po 2k6 ?1 obrażeń, lecących na
najdalej 10m. (gdzie trafiają zależy tylko od bajarza.)
Ziemia:
Podziemne kolce
Koszt w PM: 16
MT: 4
Koszt w WPR: 90
Czas trwania: Natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Z ziemi wychodzą kolce o szerokości 8m. Zadają one
obrażenia w ilości 2k6+3 obrażeń. Kolce mogą być zatrute,
zwiększając obrażenia o 2 i co turę dodatkowo k3 obrażeń.
Ogromny Głaz
Koszt w PM: 15+3(czyt. Działanie)
MT: 5, za każdy dodatek 1
Koszt w WPR: 170
Czas trwania: 30sec.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: nie
Działanie: Przed magiem pojawia się lecący we wskazanym
kierunku Głaz, niszczący wszystko na swej drodze. Mag wybiera
sobie wielkość i wagę kamienia. Koszt początkowy wynosi 15PM,
lecz Głaz waży wtedy 3kg, ma 5m średnicy a zadaje 3k6 obrażeń.
Jeśli mag zdecyduje włożyć w czar kolejne 3PM kula przybiera o
1kg więcej, 0,5m średnicy, i dodatkowe k3 obrażeń. Czarodziej
może stworzyć dowolną wielkość Głazu, jeśli tylko starczy mu PM.
Bagno
Koszt w PM: 40
MT: 6
Koszt w WPR: 230
Czas trwania: 6 tur
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Tak
Działanie: Mag wytwarza na około siebie Bagno o średnicy 4m,
przez które aby przejść, trzeba wykonać test na Zwinność i
Kondycje razem, o stopniu trudności 4. W innym wypadku, tzn.
nieudanego przejścia przez bagno, ofiara musi w następnej turze
przejść test o ST o 1 wyższy.
Powietrze:
Fala uderzeniowa
Koszt w PM: 22
MT: 3
Koszt w WPR: 135
Czas trwania: Natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Mag wypuszcza od siebie potężną falę uderzeniową
wiatru, która automatycznie przewraca przeciwników.
Działa ona na 20m w około maga, tzn. że Wszyscy łącznie z
przyjaciółmi Upadają i dostają k6+1, +k3 obrażeń za upadek.
Falę wyraźnie widać np. jeśli bitwa jest na łące, trawa przegina
się mocno, dlatego łatwo jest ją uniknąć. Test na unik o ST 4
rozstrzyga strawę. Bajarz musi pamiętać jednak o tym, że
wojownicy mogą być pochłonięci walką, więc mogą nie zauważyć
fali uderzeniowej.
Bez żywiołowe:
Bolesne ręce
Koszt w PM: 19
MT: 3
Koszt w WPR: 90
Czas trwania: k3godz. lub do odwołania
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Mag rzuca na wybraną istotę ten czar po to, aby jej
ręce zadawały na k3 godziny 2k6+4+SI obrażeń.
Furia błyskawic
Koszt w PM: 45
MT: 5
Koszt w WPR: 340
Czas trwania: 20sec.
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Rzucający przywołuje 2 ?tańcujące? błyskawice.
Tańcują one w promieniu ok. 10m. Każda z nich zadaje po 3k6+7
obrażeń, lecz nie znikają one po zadaniu obrażeń. Krążą one
przez 20sec. w wyznaczonym terenie. (W kogo i jak uderzy zależy
tylko od bajarza.)
Zaklinanie broni
Koszt w PM: 20+11
MT: 3
Koszt w WPR: 220
Czas trwania: 3k6h
Sposób rzucania: F, lub G
Obrona magiczna: Nie
Działanie: Rzucający czar zaklina wszystkie wybrane bronie
Ogniem i Błyskawicami. Każda zaczarowana broń zadaje +3k3+4
obrażeń od błyskawic i +k6+1 obrażeń od ognia. Na początek Mag
może rzucić czar na 2 bronie za 30 PM, ale za każdą następną
płaci 11PM.
heh..Tak się starałem a tyle błędów…. ;P
Dobry i bardzo obszerny artykuł.
Szkoda tylko, że ograniczony właściwie tylko do mechaniki. Przydałoby się troszke więcej opisów.
Troszkę za pakerne czary. Może jeszcze niedługo dasz czar ,,meteoryt niszczący całą ziemię, wszyscy giną i koniec zabawy”:)
diabelski miecz piorónów – zadaje 3K6 obrażeń przy każdym uderzeniu oprócz potężnego paraliżuje a przy potężnym strzela w przeciwnika piorunem kulistym
Ooo… to był artykuł
szczegulnie czry ognia
Ech, otwiram czar, a tu na samym środku woda/lud?????????????????????????:):):):):):):):):):):):):):)
Przydało by się nad ortografią popracować? (albo choć raz otworzyć dokument w Wordzie) ale że bó(r)g(błąd zamierzony) to puścił?
Ha, ha… jakież to dowcipne. Jak dla mnie niezbyt.
Po pierwsze – Borg – czyli ja – ma poważne problemy z ortografią, podpadające wręcz pod dysortografie. O tej przypadłości wielokrotnie już wspominałem (no ale o tym możesz nie wiedzieć).
Po drugie – Word tego błędu nie wykryje (jak i żaden inny program). Słowo „lud” jest w jego słowniku (od „ludzie”).
Po trzecie – jak można zauważuć, jest to jedyny błąd w tym artykule, który, jak zresztą wszsystkie, został sprawdzony w miare możliwości pod tym względem.
Po czwarte – jak już zauważy się ortografa, to można bez wielkiego halo wysłać do mnie info, jak robią to cywilizowani ludzie (pozdrowienia dla Muotecka!!), a nie robić z tego hit tygodnia.
No, dobra może trochę przesadziłem. Użyję teraz żadkiego w naszych czasach słowa: PRZEPRASZAM.Faktycznie nie wiedziałem o twojej przypadłosci. Jeszcze raz SORRY.
hehe….
przypadlosc ::))))
Ty się Rack nie śmiej… jak się ma problemy z ortografią, to można i na matmie podpaść wrednemu nauczycielowi. Nie mówiąc już o polaku, bo to tragedia.
Artykuł taki sobie. Niektóre czary wymagają dopracowania.
Niepodoba mi się zaklinanie broni:
1. raczej potrafia to arcy magowie a nie przecientni czarodzieje pokroju BG
2. Za duże plusy 3k3+4 i k6+1 np. Brzytwa z podstawowego podręcznika daje +1 obrażeń i nigdy się nie tępi a kosztuje 10000 denarów więc broń poddana temu zaklęciu to artefakt a jego cena była by tak wysoka że BG po jej sprzedarzy mogli by żyć bez pracy do kresu dni.
A czar Zlodowaceni tworzy lodowisko tak? więc k3 obrażeń od zwykłego upadku to drobna przesada wogóle jakiekolwiek obrażenia od tego zaklęcia to przesada przecież człowiek tylko się wywraca a nie upada z wysokości kilku metrów to się tyczy też innych czarów.
Poza tym ortografia i zadużo mechaniki.
A zapomniałem uwaga do czaru Ogromny Głaz
Kamień ważący 3kg a mający 5m średnicy? coś chyba nie tak chyba że błąd w druku nie powinno być przypadkiem 0,5m.
Odnosze dziwne wrażenie, że połowę tych zaklęć już gdzieś widziałem. A z tym kamieniem już zupełnie wygrałeś.
zgadzam się z khlem- 5m=3kg???
i cerbinem-słup ognia- Baldur’s Gate II
a tak to może być, bo na mechanice się nie znam.
utopienie jest spoko:)
to zaklinanie broni tesh gdzieś widziałem(Śpiący smok-niezbyt znane)
ale tak to nie jeste złe:)