Nie ma ludzi bardziej zżytych z Ziemią, z Matką Naturą, niż druidzi. To związek silny i nierozerwalny. Oni bronią jej dobra, strzegą by nikt nie ważył się podnieść na nią ręki, Ona w zamian obdarza ich ogromną, dla niektórych ludzi wręcz niewyobrażalną mocą…

Druidzi nie bronią tylko przyrody, właściwie bronią ludzi przed nimi samymi, przed ich nieroztropnością w postępowaniu z Matką Naturą. Większość mieszkańców Kontynentu zdaje sobie z tego sprawę lub chociaż uważa, że z druidami po prostu nie warto zadzierać. Jednak czasami niektórzy o tym zapominają. Zwłaszcza ci, których zaślepiły władza i pieniądze.

Takimi ludźmi trzeba czasami …potrząsnąć.

Dla potrzeb obronnych, chociaż nie tylko, grupa druidów z Caed Dhu (znana już z prac nad tak przydatnymi mocami jak Bagnisko) opracowała pewien czar – Gniew Matki Natury.

Gniew Matki Natury
 
  Koszt w PM: 5 (lub więcej)
  Żywioł: Ziemia
  Koszt WPR: 80
  MT: 3
  Czas trwania: chwila (do kilku minut)
  Sposób rzucania: G, F
  Druid podnosi swój kostur (wykonanie czaru bez kostura jest trudniejsze – MT: 4, gdyż ruchy potrzebne na odpowiednie ukierunkowanie mocy opracowywane były właśnie z jego użyciem) nad głowę i chwyta oburącz, następnie wykrzykuje frazę (w starszej mowie) „Trzęś się” i z dużą siłą uderza głowicą kostura w ziemię. W przypadku, gdy druid go nie używa (lub czar rzuca np. mag), podczas rzucania czaru należy podnieść ręce nad głowę, zebrać między dłońmi ładunek mocy i szybkim ruchem „rzucić” go w ziemię, krzycząc tę samą frazę.
  Obrona magiczna: nie
  Czar jest kierowany nie bezpośrednio w kogoś, lecz w ziemię, oczywiście użycie kontraczaru np. lewitacji właściwie chroni przed skutkami trzęsienia (chyba, że na maga coś spadnie, zawali się).
  Działanie:
  Po uderzeniu kosturem w ziemie, ta rozpoczyna się trzęsienie ziemi o sile, zasięgu i czasie trwania uzależnionym od woli druida i wykorzystanego przez niego PM. Druid może wybrać epicentrum wstrząsów w odległości od kilkuset metrów (mniejsze wstrząsy) do 5 km (większe wstrząsy). Odległość, w jakiej czuć skutki trzęsienia, wynosi od kilkunastu metrów do kilkunastu kilometrów. Sama siła wstrząsów maleje szybko wraz z odległością od epicentrum. Zależność wydanych PM od skutków przedstawia poniższa tabelka:

PMOpisSkutki
5Powszechnie odczuwalneLudzie czują, że ziemia się zatrzęsła. Może przewrócą się jakiś kufle, stoliki.
10Niewielkie uszkodzenia budynkówKilka szaf może się przewrócić, spadnie trochę dachówek, ludzie mogą stracić równowagę, upaść.
20Znaczne uszkodzenia budynkówNa kamiennych ścianach pojawią się poważne rysy, stara chata może się zawalić.
200Poważne zniszczeniaSłabe chaty zawalają się, kamienne budowle pękają, czasami nawet zawalą się. Ziemia pęka, tworzą się rozpadliny.
500Rozległe zniszczeniaPoważna sprawa, niewiele budynków przetrwa, ziemia pochłonie wiele ofiar. Zamek czy miasto właściwie przestaje istnieć.

 Uwaga: W tabelce PM to ilość mocy, jaką należy wydać podczas rzucania czaru, przy czym nie musi jej całej wydawać jeden druid. Jeśli czar wykonywamy jest grupowo, jego skutki (i PM) sumują się.

  Nauka czaru:   Czar ten znany jest przez część druidów Kręgu z Czarnego Lasu oraz rzadziej przez innych przedstawicieli profesji. Czasami można znaleźć czarodzieja, który poznał tę sztukę. Druidzi niechętnie podzielą się swoja wiedzą na jego temat, nawet jeśli chętny druid udowodni im swoje zaangażowanie w sprawę. Czarodziej zażąda za zdradzenie swego sekretu dużej sumy pieniędzy lub bardzo niebezpiecznej przysługi. Ogólnie rzecz biorąc – nie będzie łatwo.