Fałszerz

– Co to ma być! To jest jakiś chłam, świstekpapieru! I ty się uważasz za dobrego fałszerza?
– Tak! Jeśli nie podoba się – szukaj innego fałszerza z tak niskim cennikiem.
– Dobrze, jeśli jesteś taki mocny, znajdę innego człowieka,który solidnie wykona ten akt szlacheckiego urodzenia.
– Wynocha z mojego zakładu.

– Co za czasy? Nikt nie potrafi zrobić porządnych rzeczy za przyzwoitącenę! Tylko by chcieli zarobić dużo i się nie narobić. Nawet przestępcymają wygórowaną cenę. Pogoń za pieniądzem i dobrobytem, tylko to im wgłowach. A królowie to jeszcze więksi materialiści. Ci to nic nie zapłacą, a wymagają abyś dokonał rzeczy niemożliwych.

– Ile? 1000 denarów za świstek papieru, za kartkę z literami?To jest zdzierstwo! Może 800 denarów.
– Za mało, jak na akt urodzenia i to jeszcze szlachecki z tytułemhrabiego. I tak biorę o połowę mniej. 1000 albo nic, decyduj się!
– Niech będzie ten tysiąc… Co mi tam… jak zostanę hrabią będę miał wszystkiego pod dostatkiem. Proszę to jest weksel na 1000 denarówz banku Vivaldich. Kiedy będę mógł otrzymać ten dokument?
– Najpóźniej za cztery dni, jeśli nie dostanę więcej zleceń, to za większą opłatąto będzie na jutro.
– Dobrze, ale niech się pan pośpieszy!

Życie fałszerza jest ciężki. Zniszczony wzrok, reumatyzm i inne choroby.Tylko siedzisz i dzióbiesz piórem malutkie literki lub osadzasz drobne kamieniew pierścieniach. Nic tylko wieczorami przy słabym świetle świec praca i praca.Konkurencja rośnie, więc cenny też rosną. Kiedyś za akt urodzenia ztytułami płaciło się 500 denarów. A teraz aby zostać na rynku bierze się okrągłegotysiąca. Straszne nastały czasy, kraje targane wojną z Wiewiórkami i z CesarstwemNilfgaardu. Na traktach pełno zbójców, maruderów. Fałszerze klepią trudną dole narażają się strażnikom Wiecznego Ognia oraz innym fałszerzom. Ja traktuje ten fach jako zajęcie na długie zimne noce, choć mam swój stragan na Bazarze Zachodnim – trzeba czasem dorobić.Wielu się już do mnie zgłaszało. Szlachcice, kupcy, pospólstwo każdy chce abym stworzyłwierną kopie pierścieni bransoletek, które przegrali w karty, czy u ulicznych magików.Pragną aby pisał dokumenty, listy przewozowe, akty urodzenia własności itp. Ja biednysprzedawca futer dorabiam tworząc kopie, fałszuje weksle, glejty, listy prawie wszystko.Życie w wielkim mieście trudne, trzeba być sprytnym i przebiegłym, aby dożyć starości imieszkać przyzwoicie. Ah ciężkie czasy nastał, oh ciężkie te czasy…

– Proszę oto pański akt urodzenia. I co podoba się?
– No może być. Jednym słowem opłacało się płacić tego tysiąca.
– Tak i to bardzo. A teraz mi dopłacisz jeszcze dwa tysiące Hrabio, albo panChappelle dowie się o tym procederze od skromnego kupca. Ty zawiśniesz a ja będęcieszył się nagrodą i długim życiem. I co mi teraz powiesz?
– Zejdź mi z drogi ty łachudro, ty chciwy ghulu nie dostaniesz ode mnie ani złamanegokoppera. Zapomnij o dopłacie, a teraz pozwól że wyjdę i udam się w swoją stronę i zostawięcię z tysiącem denarów. Żegnam!
– Nie tak szybko (fałszerz wyją sztylet) może pogadamy w inny sposób? Co? dawaj te pieniądze albo wylądujesz pod ulicami Novigradu, a szczury będą ogryzać twe ciało!- Proszę nie atakuj mnie bo zginiesz, to nie jest najlepszy pomysł. Zabije cięjednym cięciem!
– Tak to pobrój szczęścia. AAAAAAAAAAAAA! Zginiesz ty skąpcu!

Hrabia zrobił piruet przepuszczając szarżującego mężczyznę, który zatrzymał się na ścianie. Fałszerz otrząsną się szybko i znowu biegł zabić szlachcica, ale ten był szybszy. Niewiadomo skąd, pojawiła się klinga miecza, która rozpruła brzuch i klatkęniedoszłego mordercy. Fałszerz leżał w kałuży krwi po środku swojego pokoju. Mieszkałsam więc nikt mu nie mógł pomóc.

– Widzisz głupcze, mówiłem ci, że zginiesz, jeśli podniesiesz na mnie rękę, ale tychciałeś mieć więcej, a teraz nie masz nic. Żegnaj głupcze!

Współczynniki

Rasa
  
Człowiek

Cechy
  
Ko: 2  Po: 1  Si: 2  Zm: 3  Zr: 3  Zw: 2
  In: 3  Og: 3  Wo: 2

Umiejętności
  
Czytanie i pisanie: Starsza mowa 1
  Czytanie i pisanie: wspólny 3
  Czytanie z ruchu warg 1
  Etykieta 1
  Fałszowanie 3
  Języki: starsza mowa 2
  Języki: wspólny 3 *
  Nasłuchiwanie 1 *
  Rozmawianie 3
  Rzucanie 1 *
  Skradanie 1 *
  Spostrzegawczość 3 *
  Unik 1 *
  Walka bronią 1 *
  Walka wręcz 2 *
  Wiedza: Rodz. okolica 1 *
  Wiedza: Fałszowaniu  1
  Wigor 1 *
  Wspinaczka 1 *
  Zberanie informacji 3
 * Umiejętności otrzymane dzięki rasie

Osobowość
  
Przygoda (3), reputacja (4), honor (2)

Przeznaczenie
  
Bogactwo

Żywotność i stany zdrowia
  
26 (7/14/20/26)

Wyposażenie
  
Buty wysokie, Kaftan skórzany, nogawice sukienne, narzędzia grawerskie
  narzędzia złodziejskie i ślusarskie, zestaw przyborów do pisania.

Walka
  
Obrona (dystans/broń/wręcz) 1/2/3
  Zbroja: Brak
  Broń: sztylet
  PW: 12

Magia
  
Obrona (czary/modlitwy/znaki) 1/1/1

Pozostałe współczynniki
  
Szybkość marszu 24 km/8h
  Szybkość w walce 10 m/rundę
  Udźwig 20 kg
  Udźwig maksymalny 90 kg
  
  

Pliki