Doznanie

Koszt w PM: 5
Modyfikator trudności: 2
Żywioł: powietrze
Koszt w WPR: 30
Czas trwania: zależy od woli maga, ale nie może przekroczyć godziny
Sposób rzucania: F
Obrona magiczna: tak
Działanie: mag może wytworzyć dowolne doznanie w umyśle jakiejkolwiek osoby
Uwagi: by wytworzyć jakieś doznanie, mag musi je wcześniej poznać np. by ktoś poczuł ból jak przy przypalaniu pięt, mag musi tego wcześniej doświadczyć.
Jak zdobyć?: zależy od inwencji Bajarza

Kula magmy

Koszt w PM: 60
Modyfikator trudności: 3
Żywioł: ogień
Koszt w WPR: 260
Czas trwania: 5 minut
Sposób rzucania: F i G
Obrona magiczna: nie
Działanie: mag tworzy przed sobą kule magmy o średnicy 0,5 metra i może „pchnąć” ją w jakimkolwiek kierunku
Uwagi: czar zaliczany do grupy czarnej magii, surowo zakazany przez kapitułę, przed kulą łatwo uskoczyć (test uniku o ST:2).
Jak zdobyć?: zależy od inwencji bajarza