Szpiedzy zwykle działają w tajnych organizacjach i wywiadach (dla przykładu Dijkstra). Są szpiedzy służący gdzieś na stałe i jak najemnicy (za pieniądze). Zwykle są trochę nieufni, są mistrzami kamuflażu, skradania, i podszywania pod kogoś. Nie łatwo ich podejść. Zwykle noszą czarne płaszcze z kapturami. Większość lubi samotność i np. gdy wchodzi do gospody, to bierze izbę prywatną, a jeśli ktoś go przyłapie na szpiegowaniu – ucieka najszybciej jak może. Zwykle sprawdzają, czy jedzenie nie jest zatrute, albo czy nikt ich nie śledzi.

Charakterystyki poniżej można oczywiście zmienić:

Rasa:człowiek, niziołek albo elf

Cechy:
Ko:3 Po:3 Si:2 Zm:4 Zr:3 Zw:3
In 4 Og 3 Wo 3

Umiejętności
Wigor 2
Czytanie z ruchu warg 2
Nasłuciwanie 2
Przeszukiwanie 1
Rzucanie 2
Spostrzegawczość 2
Unik 2
Widzenie w ciemności 1
Charakteryzacja 4
Unieszkodliwianie płuapek 2
Walka bronią 2
Walka wręcz 2
Włamywanie 3
Akrobatyka 2
Gibkość 2
Skradanie 3
Wspinaczka 2
Czytanie i pisanie:wspólny 2, starsza mowa 1
Języki wspólny 2, starsza mowa 2
Przetrwanie 2
Zbieranie informacji 2
Etykieta 3
Rozmawianie 2
Przekupstwo 2
Zimna krew 2

Osobowość
Honor(3) Przygoda(4) Reputacja(2)

Przeznaczenie
Niesława

Żywotność i stany zdrowia
(29) (8/14/21/29)

Obrona
Magiczna (1/1/1)
Fizyczna (3/2/2)

Wyposażenie (można pozmieniać)
Lina, trucizna, sztylety do rzucania, sztylet (z pochwą), buty (cichobiegi), czarny płaszcz, zestaw wędrowca, 50 denarów, rękawice (na zakończeniach palców mają kolce do wspinania)

Zbroja
kolczuga (1)

Broń
sztylet k3 +2, sztylety do rzucania k2+3

PW 14

Znane manewry podczas rzucania:
daleki rzut

Pozostałe współczynniki sa opcjonalne, więc ich nie napisałem.

*Powodzenia i miłej gry*