Wygląd

Harnval to niewysoki mężczyzna o kruczoczarnych, krótkich włosach. Ma piwne oczy i muskularne ciało. Lewe oko stracił podczas jednej z karczemnych bijatyk. Jest ono przesłonięte czarną opaską. Zwykł nosić ubrania nie krępujące ruchu. Ma tępy wyraz twarzy, który zupełnie nie wskazuje na jego inteligencję, a ta jest niepodważalna.

Opis postaci

Oko jest łotrem, często pracuje jako najemnik, zarabiając tym samym na życie. Wychował się w Kovirze, jednakże obecnie można go spotkać prawie wszędzie. Rzadko zabawia w jednym miejscu dłużej niż na kilka dni. Jego osobie często towarzyszą Jakhal i Verno – jego dwaj wierni przyjaciele. Harnval to osoba porywcza, gdy jego plan się nie powiedzie krzyczy na wszystkich, ale po pewnym czasie się uspokaja. Jego nieodłącznym partnerem jest wierzchowiec o nazwie „Pielgrzym”. Jego rodzina zostało wtrącona przez Hrabiego Vinroda za niepłacenie podatków. Sam Harnval uciekł, nie dając się złapać. Fakt pobytu jego rodziny, nie zaprzątał mu głowy. Jego ojciec był alkoholikiem, a matka nie darzyła go szacunkiem. Pozostając sam sobie postanowił zostać kapłanem Melitele, jednakże nie temu był powołany… Wkrótce potem wstąpił na zbójecką ścieżkę życia.

Charakterystyczne powiedzenia

O tak… Oko z pewnością jest z tego znany. Bardzo często z jego ust pada stwierdzenie: „Niech to dunder świśnie”, jeszcze częściej mówi: „Lepiej zrobić to teraz, niż w ogóle”. Osoby, którymi gardzi nazywa „ptaszkami”. Bez wątpienia Harnval jest postacią charakterystyczną”

Kryjówka

Napisałem wcześnie, iż Oko nigdy nie przebywa w danym miejscu zbyt długo. Jedyny wyjątek od tej reguły przypada na któryś z miesięcy letnich. Wtedy to Harnval przybywa do swej kryjówki by wypocząć. Mieści się ona na południu kontynentu, nieopodal małego jeziora o nazwie „Próchno”. Kryjówka jest przemyślnie ukryta w pobliskiej puszczy.

Trochę mechaniki

Postać
Harnval – Łotr

Rasa
    Człowiek

Cechy
    Ko: 2 Po: 1 Si: 3 Zm: 2 Zr: 3 Zw: 3
    In: 3 Og: 2 Wo: 2

Umiejętności
    Charakteryzacja 2
    Cwaniactwo 2
    Czytanie i pisanie: wspólny 2
    Fałszowanie 2
    Hazard 2
    Jeździectwo 3
    Języki: wspólny 2 *
    Nasłuchiwanie 1 *
    Pływanie 1
    Polowanie 2
    Przeszukiwanie 2
    Przetrwanie 2
    Rzucanie 1 *
    Skradanie 2 *
    Spostrzegawczość 2 *
    Taktyka 1
    Tortury 1
    Unik 3 *
    Walka bronią 3 *
    Walka wręcz 2 *
    Wiedza: Rodz. okolica 1 *
    Wigor 1 *
    Włamywanie 1
    Wspinaczka 1 *
    Zberanie informacji 2
   * Umiejętności otrzymane dzięki rasie

Osobowość
    Przygoda (3), reputacja (4), honor (2)

Przeznaczenie
    Określona długość życia

Żywotność i stany zdrowia
    26 (7/14/20/26)

Wyposażenie
    koń „Pielgrzym”, 100 denarów, zestaw wędrowca, prowiant,

Walka
    Obrona (dystans/broń/wręcz) 2/5/4
    Zbroja: Brak
    Broń: Miecz (k6+2)
    Nóż k3
    PW: 16

Znane manewry w walce wręcz
    Kopnięcie w podbrzusze,
    Wyłamanie broni,
Znane manewry w walce bronią
    Finta,
    Palestra,
    Patinado,
    Powstrzymanie szarży,
    Riposta,

Pozostałe współczynniki
    Szybkość marszu 24 km/8h
    Szybkość w walce 10 m/rundę
    Udźwig 45 kg
    Udźwig maksymalny 140 kg

Ilustracja została użyta bez zgody jej twórcy, z powodu trudności namierzenia tegoż. Liczę na wyrozumiałość.

Mateusz „Jaskier” Pitulski