Zamaszyste cięcie w nogi

Koszt w PW: 4
Obrona fizyczna: 0*/-1
Poziom walki bronią: 3
Dodatkowe obrażenia: +2**

Atakujący kuca i wykonuje zamaszyste cięcie wokół siebie, automatycznie kierując cios na nogi. Może trafić **drugą i trzecią osobę, bez dodatkowych obrażeń, do czego nie jest wymagane trafienie tej poprzedniej. Jeśli atakujący ma walkę bronią na poziomie 4 lub 5, może trafić maksymalnie 4, a nie 3, osoby. Do trafienia ostatniej jest jednak wymagane dosięgnięcie przynajmniej jednej z poprzednich.

*Obrona spada wtedy o 1.

Pchnięcie tyłem

Koszt w PW: 2
Obrona fizyczna: -2/-1
Poziom walki bronią: 3
Dodatkowe obrażenia: –

Manewr ten można wykonać stojąc tyłem do przeciwnika. Polega na wyprowadzeniu ciosu do tyłu, ze zwróconą bronią na odwrót (w wyciągniętej dłoni ostrze skierowane jest ku ziemi). Atakowany może wykonać unik o ST +2. Przez element zaskoczenia, należy po manewrze wykonać test inicjatywy. Jeśli wygra go napastnik, ma prawo do następnego ciosu (nie ma znaczenia tutaj umiejętność drugi atak). Jeśli manewr się nie powiedzie, testu się nie wykonuje, zaatakowany może atakować. Manewr ten można wykonać w każdej chwili, gdy tylko jest się odpowiednio ustawionym względem przeciwnika. Dopiero po jego wykonaniu obowiązuje „kolejka”.

Cięcie z obejściem

Koszt w PW: 5
Obrona fizyczna: 0/+2
Poziom walki bronią: 4
Dodatkowe obrażenia: z broni razy 2

Atakujący podchodzi blisko do przeciwnika. Tnie go automatycznie w korpus, a następnie wciąż trzymając na nim miecz obchodzi go aż za plecy. Powoduje to długie cięcie wzdłuż połowy obwodu ciała. ST uniku: +1, po udanym manewrze następuje test inicjatywy.

Rzut bronią

Koszt w PW: 4
Obrona fizyczna: -3*/-1
Poziom walki bronią: 4
Dodatkowe obrażenia: + wartość umiejętności rzucanie +1

Rzut bronią z bliskiej odległości wraz z doskoczeniem do przeciwnika (jeśli zostanie trafiony). ST uniku: +1. Manewr przeznaczony jest dla wojowników posiadających w razie czego 2 broń, chcących szybko zakończyć walkę, lub efektownie ją rozegrać. Jest to bardzo ryzykowny manewr. Obrona fizyczna spada, ponieważ rzucający nie ma czym sparować ewentualnego ciosu. *Nie zmienia się, jeśli rzucający posiada drugą broń.

Obrotowy atak

Koszt w PW: 7
Obrona fizyczna: +1/-1
Poziom walki bronią: 4
Dodatkowe obrażenia: -1 (z każdą następną osobą kolejne -1)

Atakujący zaczyna wirować wykonując k3+1 obrotów. ST uniku -1. Zadaje się małe, jednak częste obrażenia. Obrona atakującego wzrasta, dzięki zasłonie, jaką tworzy bronią wirując. Przykład: wojownika otacza 4 ludzi. Wojownik wykonuje obrotowy atak wykonując 3 obroty (k3+1). Załóżmy, że wszystkich trafia. Pierwszy zaatakowany, otrzymuje obrażenia -1. Następny -2, kolejny -3, a ostatni -4. W następnym obrocie zasada ta obowiązuje nadal: pierwszy otrzymuje obrażenia -5, drugi -6, trzeci -7, a czwarty -8. Po trzecim obrocie ostatni z atakowanych otrzymuje obrażenia -12. Na każdy cios wykonuje się osobny test trafienia, jednak nawet, jeśli on się nie powiedzie, zasada zmniejszonych obrażeń dalej obowiązuje.

Szał

Koszt w PW: 6
Obrona fizyczna: -1/+1
Poziom walki bronią: 4
Dodatkowe obrażenia: -4

Seria 3 ciosów, gdzie ST uniku: +2. Wojownik naciera na wroga zadając serię szybkich ciosów, które wymagają zwinności na 4 poziomie. Serii tej nie można przerwać, a na każdy atak wykonuje się osobne testy.

Pchnięcie z wykręceniem

Koszt w PW: 2
Obrona fizyczna: 0/0
Poziom walki bronią: 3
Dodatkowe obrażenia: +5

Zwykłe pchnięcie zakończone wykręceniem broni w ciele przeciwnika. Po wykonaniu tego manewru atakujący nie może skorzystać z żadnej własności pozwalającej na kolejny atak.

Zamach ponad głową

Koszt w PW: 4
Obrona fizyczna: -1/-1 (przy samym zamachu ponad głową obrona przeciwnika: -2)
Poziom walki bronią: 4
Dodatkowe obrażenia: –

Zamach bronią ponad głową wroga w celu umożliwienia wyprowadzenia kolejnego ciosu. Manewr ten pozwala zaatakować drugi raz, po którym ST uniku: +2. Jeśli wojownik walczy 2 broniami, atak następujący po manewrze wykonując może drugą bronią, a wtedy uzyska kolejny atak jak w przypadku walczących jednym orężem. Przykład 1: Wojownik walczy jedną bronią. Wykonuje manewr (udaje cięcie w głowę, którego celowo nie trafia), po czym wyprowadza zwykły cios, łatwiejszy do trafienia. Przykład 2: Wojownik posługuje się 2 broniami. Jedną z nich wykonuje zamach ponad głową przeciwnika, następnie drugim orężem wykonuje normalny (chociaż ułatwiony) atak. Po tym ma jeszcze możliwość kolejnego ataku. Manewr służy ułatwieniu zadania ciosu i uzyskaniu dodatkowego ataku.