Szpiedzy zwykle działają w tajnych organizacjach i wywiadach (dla przykładu Dijkstra). Są szpiedzy służący gdzieś na stałe i jak najemnicy (za pieniądze). Zwykle są trochę nieufni, są mistrzami kamuflażu, skradania, i podszywania pod kogoś. Nie łatwo ich podejść. Zwykle noszą czarne płaszcze z kapturami. Większość lubi samotność i np. gdy wchodzi do gospody, to bierze izbę prywatną, a jeśli ktoś go przyłapie na szpiegowaniu – ucieka najszybciej jak może. Zwykle sprawdzają, czy jedzenie nie jest zatrute, albo czy nikt ich nie śledzi.
Charakterystyki poniżej można oczywiście zmienić:
Rasa:człowiek, niziołek albo elf
Cechy:
Ko:3 Po:3 Si:2 Zm:4 Zr:3 Zw:3
In 4 Og 3 Wo 3
Umiejętności
Wigor 2
Czytanie z ruchu warg 2
Nasłuciwanie 2
Przeszukiwanie 1
Rzucanie 2
Spostrzegawczość 2
Unik 2
Widzenie w ciemności 1
Charakteryzacja 4
Unieszkodliwianie płuapek 2
Walka bronią 2
Walka wręcz 2
Włamywanie 3
Akrobatyka 2
Gibkość 2
Skradanie 3
Wspinaczka 2
Czytanie i pisanie:wspólny 2, starsza mowa 1
Języki wspólny 2, starsza mowa 2
Przetrwanie 2
Zbieranie informacji 2
Etykieta 3
Rozmawianie 2
Przekupstwo 2
Zimna krew 2
Osobowość
Honor(3) Przygoda(4) Reputacja(2)
Przeznaczenie
Niesława
Żywotność i stany zdrowia
(29) (8/14/21/29)
Obrona
Magiczna (1/1/1)
Fizyczna (3/2/2)
Wyposażenie (można pozmieniać)
Lina, trucizna, sztylety do rzucania, sztylet (z pochwą), buty (cichobiegi), czarny płaszcz, zestaw wędrowca, 50 denarów, rękawice (na zakończeniach palców mają kolce do wspinania)
Zbroja
kolczuga (1)
Broń
sztylet k3 +2, sztylety do rzucania k2+3
PW 14
Znane manewry podczas rzucania:
daleki rzut
Pozostałe współczynniki sa opcjonalne, więc ich nie napisałem.
*Powodzenia i miłej gry*
Stawiam 3 na zachętę. Główne minusy to:
– Taki artykuł da się zrobić w 5 minut w Generatorze
– czemu rasy takie a nie inne??
– opis conajmniej niezadowalający, czemu niby szpiedzy mają się ubierać akurat na czarno?? Mnie zawsze zdawało się, iż chcą oni upodobnić się do ludzi naokoło, a nie wyróżniać się
– cała praca krótka i wtórna
– jak na moje troche za wysokie Cechy.
Pzdr.
Wiem, ale to mój pierwszy artykuł. Człowiek ponieważ jest ich najwięcej na kontynencie a elfy i niziołki świenie sie skradają. Czarny ubiór nośzą głownie nocą(czasem, żeby wedrzeć się do pomieszczenia). Wiem rzeczywiście przesadziłem z cechami.
Ja stawiam 4
-Przydała by się jakaś historia na początku
-Od kiedy kolczuga wyparowuje 1 obrażeń?
-W ekwipunku przydało by się jakies gażety
wem że taskie są w Biały Wilk nr.3
+no nie wiem
+chęc stworzenia czegokolwiek(?)
-niewywazone cechy i wartośći umiejętności
-wtórność wobec BW 3(tam ów szpieg jest ciekawszy)
-nie wiem czy masz jakieś BW, jak tak to obacz w jaki sposób robi się(generuje)archetypy
jest to posatć za 35 pkt
a najważniejszym elementem archetypu jest fabularny jej opis (elementy dialogu)dzięki którym łatwiej jest pojąc kto zacz…
– „(szpiedzy) zwykle noszą czarne płaszcze z kapturami.” – lol, a złodzieje i kieszonkowcy noszą opaske na oczach i koszulki w paski jak Bracia B….
– Wstęp za krótki i w bartdzo mało ciekawej formie… powinno być opowiadanko, dialogi…
– Statystyki hmm… ja innaczej wyobrażam sobie szpiega tzn. to nie powinien byc James Bond
– Krótkie tzn. Za krótkie.
– brak ciekawostek i twórczych pomysłów.
Sry
Ubrani na czarno postać to zazwyczaj pozorant którzy zwracają na siebie uwagę ile wlezie po to by odwrócić ją od prawdziwego szpiega który np. udaje w tym czasie dziewkę w karczmie.
jak dla mnie to jest… hm, jakby to ująć kulturalnie… Niezadowalające. Zero. Dno. To nic nie wnosi