Autor: Tomasz Raburski [email protected]
Na wersje do gry Wiedźmin:GW zmienił Puku [email protected]

Bóstwo: Drum-daar – Krasnoludzki Bóg Wojny

Drum-daar jest krasnoludzkim bogiem opiekującymi się wojownikami i krasnoludami w jakikolwiek sposób związanymi ze sztuką wojenną.
Jest przedstawiany jako barczysty krasnolud w pełnej płytowej zbroi i w rogatym hełmie. W rękach trzyma swój topór Meedsard i wielką tarczę Svarwid.Jest także wyznawany przez gnomy pod imieniem Scaygila.

Charakter: neutralny

Symbol: symbolem Drum-daara jest jego obosieczny topór.

Kapłani: Kapłani tego bóstwa noszą się jak wojownicy.

Zasięg kultu: Bóg ten jest rozpowszechniony pośród wszystkich krasnoludów.Szczególnie zaś w twierdzach krasnoludzkich.

Świątynie: Świątynie są budowane tylko w twierdzach. Zwykle są one ważnym elementem obrony.Są bardzo silnie ufortyfikowane i stanowią zarazem zbrojownię.Dzisiaj największą świątynią jest świątynia w Mahakamie , tam też znajduje sięsiedziba kultu. Większa znajdowała się w gdzieś w górach Smoczych Kłach,ale została zniszczona.

Przyjaciele i wrogowie: Drum-daar ma dobre stosunki z innymi bogami panteonu gnomów i krasnoludów, a także z takimi bóstwami panteonu ludzkiegojak Melitele, Freyja czy Kreve. Odnosi się wrogo do bogów elfickich. Z bogami halflingów ma mało do czynienia.Nienawidzi Corama Agh Tera i stara sie go tępić za wszelką cene.

Dni świąt: Dniami świąt są daty wielkich bitew.

Wymagania kultu: nowicjuszem tego boga może zostać każdy krasnolud, który jest zwiazany ze sztuka wojenną.

Przykazania: Nowicjusze i kapłani tego boga muszą wypełniać następujące przykazania:
– zawsze słuchać zwierzchników wojskowych, chyba, że doprowadziłoby to do złamania innego przykazania,
– nigdy nie mogą się poddać goblinoidom, bądz innym stworom,
– wszędzie gdzie to możliwe zabijać gobliny i ich popleczników,
– nigdy nie pozwolić sobie zgnuśnieć, trzeba zawsze być przygotowanym na atak bądź obronę,
– nie pozwolić splamić swój honor,
– atakowac kazdego wyznawce Corama Agh Tera.

Używane czary: Kapłani Drum-daara mogą używać wszystkich modlitw.
Specjalnością kapłanów Drum-daara są modlitwy ochronne.Przy każdej modlitwie o charakterze ochronnym poziom trudnosci spada o 1 punkt,a na modlitwe wydaje sie o 5 PM mniej.

Umiejętności: Wymagane jest dodatkowe wykupienie jednej z poniższych umiejętności na poziom nowicjusza lub kapłana: Uniki, Walka Bronią, Walka Wręcz.

Próby: próby związane są często z zabiciem goblinów, obronieniem krasnoludzkiej kopalni przed najazdem, bądż nauczeniem prostych poszukiwaczy złota sztuki wojennej, by mogli się bronić.

Błogosławieństwa: Umiejętności faworyzowane przez Drum – daara to tewypisane powyżej, faworyzowane testy są związane z Si, Ko, Zw czy Rzuty na obrazenia.