„Geralt ciął go w skroń samym końcem miecza. Wlokący Jeża odskoczyli, rzucając gizarmy. Nadbiegający od wejścia cofnęli się przed ułomkiem krzesła świszczącym w ręku Eista niczym czarodziejski miecz Balmur w prawicy legendarnego Zatreta Voruty”

Kwestia ceny

Wygląd: Jest to miecz jednoręczny. Rękojeść jest metalowa, nie zniszczona i świetnie wyważona przez co miecz jest bardzo wygodny i dobrze się go trzyma. Jelec jest również metalowy i jest wyryty w kształcie pięknego wzoru. Jelec jest trochę obity. Głownia nie jest zniszczona. Balmur to miecz żelazny.

Współczynniki: (k6+1), -1 do Stopnia Trudności

Cena: Nie do kupienia

Specjalne zdolności: Miecz jest „nasączony” magią przez co gdy wypowie się specjalne zaklęcie( znane tylko przez Zatreta Vorutę) można go teleportować do rzucającego zaklęcie. Uwaga!! Maksymalny zasięg między rzucającym zaklęcie a mieczem to 3km.

Warunek!! Aby móc walczyć przy pomocy tego miecza trzeba być czarodziejem mającym magię przynajmniej na 3 poziomie. Każda postać, która nie jest magiem bądź ma magię na niższym niż podany powyżej poziom za każde dotknięcie Balmura dostaje k3 obrażeń w rękę, którą dotknęła miecza.

Jak zdobyć to cudo? Plotka krąży, że Zatret gdzieś w Cintrze mieszka. Jak zdobyć miecz? To już zostawiam wam drodzy Bajarze. A nuż graczom uda się uratować z opresji słynnego maga? Bądź ten umrze a gracze znajdą jakiś zapisek traktujący o przywołaniu miecza, który jest nieopodal ukryty?

Garstka opowieści o mieczu i jego właścicielu:

Był zwyczajny lipcowy dzień,19 godzina, silnie pachniało trawą .Zatret podróżował do swoich znajomych mieszkających na obrzeżu Cintry. Trakt był wyludniony wszyscy w takie dni odpoczywali w karczmach , lecz tych czterech mężczyzn, czarno odzianych, średnio wysokich przed nim nie było wszystkimi. Ech zwykły, szary człowiek bez miecza na spacer się nie może przejść – pomyślał. Mężczyźni na znak tego po lewej dobyli noży. Każdy miał po dwa. Mag zgiął kciuk wyrysował w powietrzu znak krzyża. Po chwili miał już piękny, błyszczący się miecz.5 minut później trakt był wyścielony czterema trupami w kolorach czerwonych jak liście klonu w jesień.

Masz go zabić Szczęka, jest dla mnie zbyt niebezpieczny. On i ten jego miecz. Jak oni na niego wołają?
-Balmur, panie.
-Tak, zgadza się…

Nowy czar: Przywołanie Balmura

Koszt w PM: 10
Modyfikator trudności: 3
Żywioł: brak
Sposób rzucania: G
Czas trwania: chwila
Działanie: Teleportowanie Balmura wprost do ręki rzucającego, jeśli broń jest w zasięgu czaru. Jeżeli ta jest poza zasięgiem mag traci PM ,lecz nie ma efektu
Uwaga!! Teleportować Balmura można jedynie przy pomocy czaru „Przywołanie Balmura” zwykłe „Teleporty” nie działają na miecz.

Postać
Zatret Voruta

Rasa
    Człowiek

Cechy i Umiejętności

    Cechy Ciała

    Kondycja: 2
       Wigor 1 *
    Porusznie: 2
    Siła: 1
    Zmysły: 2
       Nasłuchiwanie 1 *
       Przeszukiwanie 1
       Rzucanie 1 *
       Spostrzegawczość 2 *
       Unik 2 *
    Zręczność: 4
       Magia 5
       Walka bronią 5 *
       Walka wręcz 1 *
    Zwinność: 2
       Skradanie 1 *
       Wspinaczka 1 *

    Cechy Ducha

    Intelekt: 4
       Alchemia 4
       Astrologia 3
       Czytanie i pisanie: Starsza mowa 2
       Czytanie i pisanie: wspólny 3
       Ekonomia 2
       Geografia 1
       Języki: starsza mowa 2
       Języki: wspólny 3 *
       Magia 5
       Sztuka: kaligrafia 2
       Wiedza: Rodz. okolica 2 *
       Wiedza: legendy 2
       Wiedza: magia 5
       Zberanie informacji 2
    Ogłada: 2
    Wola: 3
       Dociekliwość 2
       Koncentracja 3
       Przenikliwość 2

* Umiejętności otrzymane dzięki rasie

Osobowość
    Przygoda (3), reputacja (4), honor (2)

Przeznaczenie
    Walka

Żywotność i stany zdrowia
    26 (7/14/20/26)

Wyposażenie
    Amulet, buty, inkaust, pergaminy, pióro,
    piękny płaszcz, spiczasty kapelusz, przeróżne komponenty,
    spodnie, wams, tuba, 5000 denarów

Walka
    Obrona (dystans/broń/wręcz) 1/6/2
    Zbroja: Brak
    Broń: Miecz jednoręczny „Balmur”(k6+1)
    PW: 18

Magia
    Obrona (czary/modlitwy/znaki) 7/2/2
    Czary:
       Grot,
       Hipnoza,
       Latanie,
       Przywrócenie zdrowia,
       Teleportacja,
       Sondowanie myśli,
       Leczenie,
       Knebel,
       Uśpienie,
       Przywołanie Balmura

    PM: 24

Znane manewry w walce bronią
    Finta,
    Palestra,
    Patinado,
    Między płyty,
    Piruet,

Pozostałe współczynniki
    Szybkość marszu 32 km/8h
    Szybkość w walce 15 m/rundę
    Udźwig 15 kg
    Udźwig maksymalny 40 kg