Arcytrudne, nie do końca opanowane zaklęcie elfiej magii.
Po wypowiedzeniu formuły i wykonaniu odpowiedniej gestykulacji mag wysyła w kierunku pojedynczej istoty na wpół materialną kulę lodu o średnicy ok. 2m. Kula przeniknie przez wszelkie przeszkody (jeżeli na jej drodze jest żywa istota dozna na moment uczucia ogromnego zimna)i trafi w cel. Efekty jakie trafienie wywoła wybiera mag:
ofensywne – ofiara czuje przerażające zimno rozsadzające ją od wnętrza. Odnosi 2k8 obr. ( odjąć Wt) – kości są wręcz rozsadzane bólem. Jeżeli ktoś się uparł, aby używać samych k6, to niech sobie to skoryguje.
defensywne (używane zazwyczaj na sobie lub kompanach)- niewidzialna bariera sprawia, że wszystkie zadane obr. dzielone są na 3 (zaokrąglając w dół). Czas trwania -30 minut
„uwieczniające” – ciało istoty zostaje całkowicie zamrożone. W tym czasie żyje ona w jakiejś niezbadanej krainie snów. W ten sposób można ” przechować” potraktowanego czarem- w stanie zamrożenia może trwać setki lat. Po odmrożeniu ma dużą gorączkę i potrzebuje wypoczynku. Samo odmrożenie to czynność wymagająca udanego testu Int i 15 punktów magii. W przypadku niepowodzenia następuje śmierć zamrożonej istoty.

Jak zdobyć: hmm… w ruinach opuszczonego elfiego pałacu? W każdym razie myślę, że coś podobnego.

Stopień Trudności: 6
Żywioł: woda
Zasięg: 20 metrów
WPR: proponuję 80- ale to zależy od ilości WPR przyznawanych na Waszych sesjach.
Czas trwania: w opisie
Składniki: kostka loduPM: 17