Na parapet bezszelestnie spłynęła wielka szara sowa. (…) Sowa znikła, w jej miejscu zjawiła się Filippa Eilhart, niezgrabnie przykucnięta.

Wielka szara sowa bez szmeru wylądowała na poręczy pomostu, strzepnęła skrzydłami, nastroszyła się i zmieniła w Filippę Eilhart, również nastroszoną i zmokniętą.
Krew Elfów

Koszt PM: różny
MT: różny
Żywioł: brak
Koszt WPR: 175
Czas trwania: różny
Sposób rzucania: F
Obrona magiczna: nie
Działanie: Czar wywołuje natychmiastową przemianę maga w wybraną przez niego istotę. Po przemianie osoba posiada cechy istoty, w którą została przemieniona, swoją świadomość i niektóre ze swoich umiejętności (nie może wykluczać ich forma przybrana przez maga np. niedźwiedź nie będzie potrafił śpiewać ani strzelać z łuku), zachowuje też wszystkie wady nowej formy (np. jako nietoperz będzie prawie ślepy, a jeśli zmieni się w karalucha i zostanie rozdeptany, umrze). Mag może zamienić się w istotę o dowolnej wielkości, im większa różnica w rozmiarze tym większy koszt PM. Po przemianie mag jest oszołomiony i przez k3 rund nie może wykonywać żadnych ruchów, każdy punkt Koncentracji powyżej 2 redukuje ten czas o rundę. Mag zabity podczas działania czaru powraca do pierwotnej formy, zraniony posiada rany otrzymane podczas działania czaru (mozna je leczyć także po przemianie). Każda godzina w zmienionej formie zużywa 5 PM, jeśli mag nie posiada wystarczającej ilośći PM aby podtrzymać czar, wraca do poprzedniej formy. Podczas perzemiany mag otrzymuje 2x mniej PM podczas pobierania, standardową ilość otrzymuje, goy jego forma jest aktywna magicznie, np. kot, smok, jednorożec.

Mag może przemienić się w znane mu zwierzęta lub potwory. Może też korzystać ze specjalnych zdolności danej istoty, np. pobieranie PM i widzenie w ciemności jako kot, nie może jednak używać mocy, której nie posiada, czyli jako jednorożec mag niekoniecznie będzie mógł podróżować między światami.
Mag musi posiadać przynajmniej świetną (4) Magię aby rzucić czar.

wielkość po przemianiePMMT
ponad 4x mniejsza406
3x mniejsza355
2x mniejsza304
Taka sama253
2x większa304
3x większa355
ponad 4x większa406