TWORZENIE GOLEMA

Koszt PM : w opisie
MT : w opisie
Żywioł : Ziemia
Koszt WPR : 200
Czas trwania czaru : trwały
Czas rzucania ( tworzenia ) : w opisie
Sposób rzucenia : G,F,K ( co dziennie trzeba powtarzać formułę z gestem, komponent zależy od golema )
Obrona magiczna : nie
Działanie : jest to skomplikowany czar stosowany przesz potężnych magów, polega na stworzeniu silnego mało inteligentnego sługi. Golem nie ma własnej woli wykonuje polecenia wydane mu przesz swojego pana
Aby się nauczyć czaru mag musi posiadać świetną (4) magie i średnim (3) koncentracie
Testy tworzenia : w połowie czasu koniecznym na stworzenie golem należy zrobić
test magii zręczność, który ma sprawdzić czy komponent zadziałał,
– Jeśli nie to np. złamał się miecz , nie zdołali my ulepić golema , ciało się rozłożyło , kamień się skruszył.
Drugi test odbędzie się na samym końcu spróbujemy ożywić nasze dzieło
testem magii inteligencie
– Jeśli nam się nie uda mamy przed sobą martwą do niczego nie potrzebną figurę
Dotarli my do trzeciego testu ,mamy przed sobą żywego golema ale wciąż maże zwrócić się przeciwko nam musimy wykonać test koncentracji woli.
– Jeśli test zakończy się negatywnie golem zacnie atakować samego mag następnie najbliższe osoby golema można zatrzymać go tylko niszcząc.
– Jeśli test odbędzie się pozytywnie mamy w drużynie nowego towarzysza, trzeba jednak pamiętać że golem nie ma własnej woli

 MT*MT**PMCzas tworzenia
Golem z ciała43201 tydzień
Golem gliniany43252 tygodnie
Golem z kamienia54303 tygodnie
Golem stalowy65354 tygodnie

* Modyfikator trudność magii
** Modyfikator trudność koncentracji



Golem z ciała

Najsłabszy i najprostszy do stworzenia. Tego golema tworzy się z kości, mięsni i własnej krwi.
Najpierw układamy szkielet człowieka pokrywamy go mięśniami, (możemy dać niektóre organy takie jak oczy, uszy) musimy co dziennie polecać go własną krwią i odprawiać rytuały (formuła i gest)

Ko:4 Po : 2 Si : 3 Zm : 2 Zr : 3 Zw : 2
In : 0 Og : 0 Wo : 0

Żywotność: Życie maga razy 2
Walka bronią: 0
Walka wręcz: 3
Unik: 2
Obrona
Fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 2/2/5
Magiczna: 1
Zbroja: skóra 1
Broń: pieści (k6+ 2 +2xSi)
Moce:
– U golema z ciała cechami fizycznymi można regulować np.
za dodanie podwójnej warstwy mięsni golemowi wzrasta siła ale maleje poruszanie
za zręczność tworzy się go dwa razy dłużej
za kolce na rękach dochodzi +3 obrażeń i parszywa blizna na ciele ofiary, zabiera golemawi 10 żywotność
za każde takie unowocześnienia stopień trudności wzrasta o 1 lub wyżej (zależy od bajarza)
Wszystko zależy od gracza i bajarza
– Życie golema z ciała jest bardzo związane z życiem maga, golem ma dwa razy więcej życia do maga jeśli golem umiera mag traci przytomność. Jeśli mag umrze golem atakuje najbliższe osoby. Za każde 4 utracone punkty życia golema, mag traci 1 punkty życia
– golema można leczyć magią
– regeneruje 1 punkty życia na 24g
– golem nie jest odporny na magie, ogień itp.
PW : 12

Golem gliniany
Golem gliniany jest trudniejsze do wykonania od golema z ciała . aby stworzyć takiego golema potrzebne jest glina woda ziemia
Musimy ulepić szkielet wykonany z ziemi następnie należy nałożyć warstwę z gliny
Podczas tych zabiegów ciągle polewamy golema wodom i własną krwią i odprawiać rytuały (formuła i gest)

Ko:3 Po : 2 Si : 4 Zm : 2 Zr : 4 Zw : 2
In : 0 Og : 0 Wo : 0

Żywotność: 50
Walka bronią: 0
Walka wręcz: 4
Unik: 2
Obrona
Fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 2/2/6
Magiczna: 1
Zbroja: skóra 3
Broń: pieści (k6+ 4 +2xSi)
Moce:
– U golema z gliny cechami fizycznymi można regulować tak jak u golema z ciała
za każde takie unowocześnienia stopień trudności wzrasta o 1 lub wyżej (zależy od bajarza)
Wszystko zależy od gracza i bajarza
– golema nie można leczyć magią
– regeneruje 1 punkty życia na 48g
– golem nie jest odporny na magie, ogień itp.
PW : 12

Golem z kamienia
Golem z kamienia jest trudnym do wykonania golemem . do stworzenia takiego golema potrzebna jest głazy i zaprawa która służy do budowania zamków i kamiennych domów
Musimy stworzyć posok który polewamy golema własną krwią i odprawiać rytuały (formuła i gest)

Ko:3 Po : 1 Si : 5 Zm : 2 Zr : 4 Zw : 2
In : 0 Og : 0 Wo : 0

Żywotność: 60
Walka bronią: 0
Walka wręcz: 4
Unik: 1
Obrona
Fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 2/2/6
Magiczna 2
Zbroja: skóra 4
Broń: pieści (k6+ 5 +2xSi)
Moce:
– U golema z kamienia cechami fizycznymi można regulować tak jak u golema z ciała chociaż możliwości są bardziej ograniczone.
Za każde takie unowocześnienia stopień trudności wzrasta o 1 lub wyżej (zależy od bajarza)
Wszystko zależy od gracza i bajarza
– golema nie można leczyć magią
– regeneruje się k6 na tydzień
– golem nie jest odporny magie, ogień itp.
PW : 12

Golem stalowy
Golem stalowy jest najtrudniejszym. do wykonania golemem . do stworzenia takiego golema potrzebna jest magiczna broń która jest sercem golema, ruda żelaza, trochę drymerytu (żelazo zdolne powstrzymywać aury magiczne)
Rzec magiczną oblewamy gorącym drymerytem następnie gorącym żelazem oplewiamy golema nadając mu kształt

Ko:3 Po : 2 Si : 6 Zm : 3 Zr : 4 Zw : 2
In : 0 Og : 0 Wo : 0

Żywotność: 70
Walka bronią: 0
Walka wręcz: 4
Unik: 1
Obrona
Fizyczna (dystans/bronią/wręcz): 2/2/6
Magiczna: 3
Zbroja: skóra 6
Broń: pieści (k6+ 6 +2xSi)
Moce:
– U golema stalowego cechami fizycznymi można regulować tak jak u golema z ciała chociaż możliwości są bardziej ograniczone.
Za każde takie unowocześnienia stopień trudności wzrasta o 1 lub wyżej (zależy od bajarza)
Wszystko zależy od gracza i bajarza
– golema nie można leczyć magią
– regeneruje się 3 punkty na tydzień
– golem jest odporny na ogień itp.
– golem nie jest odporny na magie ( ogień magiczny marze go ranić )
PW : 12