Finta „Trzy kroczki”
W.br. Modyf PW
3 0/-1 5
Przeciwnik musi wykonać test koncentracji o ST 4. Jeśli się mu uda to następuje normalny atak z nomralnym modyfikatorem jego obrony -1.
Jeśli test mu nie wyjdzie traci modyfikator do obrony ze Zwinności – odzwierciedla to ruchliwość manewru, który „przykuwa” przeciwnika do miejsca gdzie stoi. Próby uników przed ciosem są trudniejsze o 2.
np. atakujący ma Zr = 2 i walkę = 4
broniący ma Zw 5 i walkę 3. Uniki 4 Zmysły 3
(1) Broniącemu udaje się test koncetracji. Atakujący musi uzyskać min. 1 sukces żeby trafić. Obrona 3(ze Zw) + 3(walka) = 6 – 4(walka atakującego) – 1(mod. „Trzech kroczków”) = 1
(2) Broniącemu nie udaje się test koncentracji. Obrona spada mu do 3(z samej walki dobrej). Każdy sukces atakującego jest nadplanowy.
np. atakujący uzyskuje 2 sukcesy. Broniący decyduje się uniknąć.
ST uniku = 4(standardowy test uniku) + 2 (modyfikator z nadplanowych sukcesów) + 2 (mod. z finty „Trzy kroczki” = 8 ST – Uniki broniącego 4 = 4 a więc potrzeba 4 sukcesów (czyli nie ma szans na uniknięcie gdyż ma tylko dobre zmysły 3)
Opis manewru:
Seria dwóch arytmicznych kroków w dwie strony (prawa, lewa lub lewa prawa) i trzeci krok na dojście z ciosem (naogół pchnięcie).
Błyskawiczny cios
Opis manewru:
Błyskawiczne wyjęcie broni z pochwy z jednoczesnym zadaniem ciosu. Najlepiej nadają się do tego zakrzywione klingi (np. z Zerrikani)
W.br. Modyf PW
4 -3/0* 4**
* Broniący uznawany jest za zaskoczonego i ma obronę tylko ze zwinności.
** (w wypadku używnia prostych kling 7) koszt nauki manewru to 4 ptk lub 40 WPR
Żeby zastosować manewr należy wygrać inicjatywę z przeciwnikiem
Uwagi: Manewr tylko dla mieczy i tego typu broni białej.
Atak z rozpędu
Wymagania: dobry (3)poziom walki dobra(3) siła
W.br. Modyf PW
3 -2/+1 6
Przed atakiem należy przebiec więcej niż 10m, aby nabrać rozpędu. Jeśli pierwszy cios trafi przeciwnika to bohater wykonujący ten manewr ma prawo do zadania dodatkowego ataku, z takimi samymi modyfikatorami co pierwszy.
Manewru tego nie można wykonać bronią drzewcową kłutą oraz bronią krótką.
Atak z powietrza
Wymgany średni (2) poziom walki bronią i dobre (3) poruszanie
W.br. Modyf PW
2 0/+1 4 +2 do obrażeń
Przed atakiem należy skoczyć na przeciwnika lub w jego kierunku. Można zeskoczyć z wysokości lub wziąść rozbieg na równym terenie i skoczyć na przeciwnika (można zrobić test poruszania lub akrobatyki). Jeśli atakujący trafi to przeciwnik musi wykonać test akrobatyki o ST równym połowie otrzymanych obrażeń. Jeśli mu się nie uda to straci równowagę i upada.
Blok z wiązaniem
(inaczej odbicie z wiązaniem)
W.br. Modyf PW
3 0/0 4
Przyjęcie broni przciwnika na swoją broń z ewentualnym wykorzystaniem swojej siły do wybycia przeciwnika z równowagi (przewrócenia). Odbicie wykonuje się zamiast uniku – jako test sporny ST4. Później następuje wiązanie – wygrywa ta osoba która posiada większą siłę (zaletę osiłek lub wadę gigantyzm dodaje się +1 do siły) mogąc przewrócić przeciwnika (można przed wywróceniem się wycofać jeśli ma się możliwość uniku; wygrywający ma prawo do dodatkowego ciosu w wycofującego się)
Finta
W.br. Modyf PW
2 0/-1 1
Ciekawy opis do finty… (jeśli ktoś dopiero zaczyna z grami RPG może nie załapać o co chodzi)
Poza tym całkiem nieżle.
Opis do finty: W:GW str. 83. To co tu widac to tylko modyfikacja a nie nowy manewr. Stachu zaproponowal zmniejszenie kosztu PW.
Apropos manewrow ;] Takies jakies nie wiem czy fajne czy nie fajne 🙂 Wstrzymam sie od oceny.
Mogą być a nawet sa oki
coll
jakos tak chaotycznie
Trzy kroczki i atak z powietrza są świetne. Ale ten atak z rozpędu do mnie nie przemawia. Rozpędzenie się nie bardzo gra z dodatkowym atakiem. Propozycje zmiany kosztu finty popieram. Dam 7.