Wiedźmin szedł wąskim korytarzem jaskini od kilku godzin. Miał już zawracać, gdy nagle doszedł do ogromnej skalnej komnaty. Od razu zorientował się, że nie jest sam. Wokół niego, na ziemi i półkach skalnych wylegiwały się setki barbegazich. Wiedział, że w otwartej walce nie ma żadnych szans. Wiedział też, że nie ma zbyt wiele czasu. Uniósł prawą rękę i nakreślił w powietrzu szybki znak. Na czubkach jego palców powstała kula. Po chwili rozbłysła jaskrawym, oślepiającym światłem. Potwory zaatakowały. Bezskutecznie. Zdezorientowane światłem wpadały jeden na drugiego. Wiedźmin uciekł bez najmniejszego problemu.

Koszt w PM = 8
Koszt Wpr = 25
Czas trwania – Natychmiastowy
Obrona magiczna – Nie
MT = 4
Działanie: Wiedźmin tworzy bardzo jaskrawą kule światła, która oślepia przeciwnika na k3 rund. On sam jest niewrażliwy na błysk.