„Czas Pogardy – Wojny z Nilfgaardem to pierwsze rozszerzenie gry W:GW. Na 72 stronach zamieszczone jest bardzo wiele ciekawych informacji, dla graczy i bajarzy.

Całość podzielona jest na trzy działy. CZAS POGARDY, ZASADY oraz MAGIA.
W pierwszym opisany jest bardzo szczegółowo Nilfgaard. Opisany jest klimat i warunki naturalne, społeczeństwo włącznie z ubiorem, modelem rodziny, jedzeniu i rozrywkami, system administracji i władzy, architektura, informacje o armii oraz opis niektórych krain, a także mapa całego Imperium. Często można się natknąć na ramkę w której autorzy umieścili pomysły na Gawędy.

W drugim dziale, ZASADY zamieszczono prawdziwy kopalnie dodatków. Nowe manewry nie tylko w walce bronią i walce wręcz, ale i w strzelaniu(są tam też te z BW 1) i rzucaniu. Wprowadzono wytrzymałość broni oraz Punkty osobowości i walory, które bardzo ubarwiają postacie. Autorzy nie zapomnieli o szczegółowym rozpisaniu się o wadach i zaletach, włącznie z ich punktowymi wartościami. Pojawił się także archetyp łowcy nagród.

Wprowadzono sporo nowości w dziale MAGIA. Rozpisano się o źródłach oraz czujnych. Mag może się zagłębić w tajniki produkcji eliksirów oraz rzucić okiem na przykłady. Dodano parę nowych czarów oraz ciekawe magiczne przedmioty. Pojawia się nowa religia(Kult Wielkiego Słońca) oraz biblioteczka nowych modlitw. Są też przykładowe relikwie.

Pod koniec można znaleźć przygodę pt. „Łuna nad Cintrą. Jest tam także nowa karta, niestety dość niepraktyczna, gdyż nie ma na niej miejsca na ekwipunek, a na czary, modlitwy i znaki jest bardzo mało.

Podsumowując mogę powiedzieć, że dodatek jest przedni za wyjątkiem karty postaci. Całą masa manewrów i modlitw. Wprowadzenie postaci czujnych i wyczerpujący opis Nilfgaardu, wszystko to sprawia, że cena 35zł za 72 strony staje się adekwatna.

Chciałbym jeszcze zaapelować do wszystkich, którzy wychodzą z założenia, że taniej jest skserować. Wydawnictwo MAG zaprzestało drukowania gier fabularnych za wyjątkiem W:GW ponieważ nie było opłacalne wydawania małej ilości egzemplarzy. Gracze RPG to skromne i elitarne środowisko, a biorąc pod uwagę, że duży procent sobie „odbija to co inni kupują, można przewidzieć że i W:GW przestanie być oficjalnie wydawane, chyba że przestaniemy skąpić na oryginalne wydania.