Każda postać będąca magiem winna mieć dodatkowe umiejętnosci wrodzone:
magia**
alchemia*
czytanie i pisanie (wsp. i St. Mowa)*
uzdrawianie
wiedza zioła i rosliny
*- poziom sredni
**- poziom dobry
Błyskawica
Koszt w PM: 15
MT: 2
Żywioł: Powietrze, Ogień
Koszt w WPR: 50
Czas trwania: natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F, K (tak jak w przypadku pioruna kulistego tylko ręce NIEMOGĄ stykać się nadgarstkami)
Obr. magiczna: tak
Działanie: Z rąk maga wylatuje długa wiązka energii, która poraża i paraliżuje ofiarę. Trafiona istota otrzymuje 3k6+6 obrażeń a następnie wykonuje test wigoru o trudności 4 lub zostanie sparaliżowana na k6 tur.
Magiczna strzała
Koszt w PM: 5 (lub więcej patrz opis)
MT: 1
Żywioł: Brak
Koszt WPR: 30
Czas trwania: natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F
Obr. magiczna: tak
Działanie: Czar ten umożliwia stworzenie magicznej(ych) strzały(ł) (podłużne pociski skumulowanej mocy świecące się niebieską poświatą). Pocisk zadaje 2k6+1 obrażeń. Można stworzyć więcej niż jedną strzałę (lecz każda z nich musi trafić w inny cel). Za każdą MT zwiększa się o 1 a PM o 5. Uwaga: Nie można stworzyć więcej niż 5 pocisków.
Opracowanie: Uczeń Akademii Magicznej w Ban Ard, Mizerciak
Jestem za tym a zeby wrodzona byla jescze wiedza o magii. To dużo, ale mag moglby mieć pare pkt mniej na umiejetnosci w koncu i tak nie wykupuje manewrow.
Artykul ciekawy, lecz duzo w to pracy nie wlozyles….. 😉
Czary świetne (lepsze od czarów Pablocka:). Tylko ten koszt za magiczną strzałę mógł by być wyższy o 5PM. A co do tych wrodzonych umiejętności to ok. jeśli za miast tego człowiek nie będzie miał np. wrodzonej walki bronią i walki wręcz.
czary śą fajne tylko mogłeś spróbować wstawić jakiś opis
Zwykłe przeciętne czary.
Mam pytanie dlaczego jeżeli stworzy sie dodatkowe Magiczne Strzały to nie mogą trafić w jeden cel?
Sorry ale jeszcze nikt się nie czepiał literówek:/ nie mogą
ale tak to fajnie:)(nie znam się na cyfrach więc się nie będę czepiał:)