Oto karta postaci, którą zrobiłem, jak tylko ukazał się dodatek do Wiedźmina Czas pogardy. Już wcześniej chciałem zrobić nową kartę postaci (sami przyznacie, że ta w podręczniku podstawowym jest straszna), ale karta z W:CP, choc bardziej klimatyczna, jednak w odczuciu moim i moich graczy nie spełniała naszych oczekiwań. Tak więc nowa karta: zawiera miejsce na majątek i ekwipunek, jest praktyczniejsza, dzięki rozmieszczeniu informacji (przód do normalnej gry, tył do walki) i zawiera ciekawą, naszym zdaniem modyfikację tabelki Czary/Manewry.

Uwagi dotyczące tyłu karty (patrz plik uwagi.jpg):

(1) Rysunek z karty z W:CP, zlikwidowałym zarys klatki piersiowej, bo mam jedną dziewczynę w drużynie. Niewiele jej to daje, ale zawsze lepiej.
(2) Tabelka Manewry/Czary – używana zamiennie, w zależności, czy postać jest magiem/kapłanem, czy wojownikiem. Część Obrona/Trudność Dotyczy modyfikatora ataku/obrony w przyp. manewrów, a trudności w przyp. czaru. W części Efekt można wpisać: żywioł, obrażenia, czas trwania, przełamanie i inne.
(3) W części Poziom są dwie kreski: na poziom umiejętności bojowej i na Zr lub Zm (zawsze w czasie walki zapomina się takie szczegóły).
(4) Skrócona wersja Tabeli Historia postaci zawiera najważniejsze informacje. Moim zdaniem pełna historia powinna znaleźć się na osobnej karcie. Podobnie jest z rysunkiem (dlatego niema na niego miejsca).
(5) Wyposażenie jest bardzo ważnym elementem każdej rozgryfki RPG. Nie wiem, czemu zabrakło go w karcie z W:CP
(6) Poziomy żywotności (chyba jednak lepiej liniowo), na końcu należy zawsze wpisać 0, reszta to liczby graniczne dla stadiów.
(7) Praktyczniejsze umiejscowienie zbroji – obok umiejscowienia obrażeń. Powyżej miejsce na sumę ran.
(8) Majątek, czyli uzupełnienie ekwipunku (jak na karcie postaci do WFRP).
(9) PM i PW w tym miejscu ułatwiają używanie manewrów/czarów. Z tego samego powodu WPR jest pod umiejętnościami.


Sama karta postaci dostępna w sekcji pliki (pdf).

Pliki