Oto karta postaci, którą zrobiłem, jak tylko ukazał się dodatek do Wiedźmina Czas pogardy. Już wcześniej chciałem zrobić nową kartę postaci (sami przyznacie, że ta w podręczniku podstawowym jest straszna), ale karta z W:CP, choc bardziej klimatyczna, jednak w odczuciu moim i moich graczy nie spełniała naszych oczekiwań. Tak więc nowa karta: zawiera miejsce na majątek i ekwipunek, jest praktyczniejsza, dzięki rozmieszczeniu informacji (przód do normalnej gry, tył do walki) i zawiera ciekawą, naszym zdaniem modyfikację tabelki Czary/Manewry.
Uwagi dotyczące tyłu karty (patrz plik uwagi.jpg):
(1) Rysunek z karty z W:CP, zlikwidowałym zarys klatki piersiowej, bo mam jedną dziewczynę w drużynie. Niewiele jej to daje, ale zawsze lepiej.
(2) Tabelka Manewry/Czary – używana zamiennie, w zależności, czy postać jest magiem/kapłanem, czy wojownikiem. Część Obrona/Trudność Dotyczy modyfikatora ataku/obrony w przyp. manewrów, a trudności w przyp. czaru. W części Efekt można wpisać: żywioł, obrażenia, czas trwania, przełamanie i inne.
(3) W części Poziom są dwie kreski: na poziom umiejętności bojowej i na Zr lub Zm (zawsze w czasie walki zapomina się takie szczegóły).
(4) Skrócona wersja Tabeli Historia postaci zawiera najważniejsze informacje. Moim zdaniem pełna historia powinna znaleźć się na osobnej karcie. Podobnie jest z rysunkiem (dlatego niema na niego miejsca).
(5) Wyposażenie jest bardzo ważnym elementem każdej rozgryfki RPG. Nie wiem, czemu zabrakło go w karcie z W:CP
(6) Poziomy żywotności (chyba jednak lepiej liniowo), na końcu należy zawsze wpisać 0, reszta to liczby graniczne dla stadiów.
(7) Praktyczniejsze umiejscowienie zbroji – obok umiejscowienia obrażeń. Powyżej miejsce na sumę ran.
(8) Majątek, czyli uzupełnienie ekwipunku (jak na karcie postaci do WFRP).
(9) PM i PW w tym miejscu ułatwiają używanie manewrów/czarów. Z tego samego powodu WPR jest pod umiejętnościami.
Sama karta postaci dostępna w sekcji pliki (pdf).
Po prostu super sprawa.
Ta Karta Postaci to jest właśnie TO!
Karta jest istotnie najlepszą jaką do tej pory widziałam… aż żal ściska, bo przecież sama również takową kartę popełniłam ;). Chylę czoła :).
Karta doskonała 🙂
Klimatycznie – mmmmmmmmmmm 🙂
praktycznie to ja i tak bym ja poprawil ;p
ale wynika to z tego ze ja do kazej psotaci robie nowa karte, mag bez manewrow. zbrojny bez czarow itp 🙂 przydalbysie skladniki z ktorych ja stworzyles 🙂 ale rozumiem ze to niemozliwe 🙂
Czekam na wersja dla wiedzmina, maga i wojownika 🙂
och!
świetne!!!!!
podoba mi się pomysł z wstawieniem do przeszłości wiary itp.
Karta LuxLuxLuxLuxLuxLuxLuxLuxLuxLuxLuxLux…
piękne cudo
karta jest świetna. najbardziej podoba mi się oszczędność miejsca i dodanie kilku parametrów.
Fajna karta tylko co to jest zielarstwo?? Taki wspólczynnik nie istnieje!! Powinno byc Żeglarstwo… Ale podoba mi sie.
Aż łezka się w oku kręci:
najpierw ostra krytyka filmu przez fanów twórczości ASa;
chwilę później wydanie W:GW;
powstają strony poświęcone temu systemowi;
wychodzą kolejne dodatki;
zapowiedź drugiej edycji systemu;
i ludzie, którym zależy na tym by system ten się rozwijał;
[i]sam nabyłem podręcznik w pierwszym momencie kiedy był osiągalny[/i]
[b]oddaję cześć[/b] ludzią którzy tworzą ku chwale W:GW
po prostu [b]dziękuję[/b] 🙂
Naprawdę najlepsza karta. Dziękuję i dziękuję… 😉
Teraz tylko trzeba się zaopatrzyć w podręcznik…
Nie powiem nic nowego: świetna karta. IMHO wiele bardziej funkcjonalna… poszerzone ramki na broń, a manewry/czary to bardzo dobre rozwiązanie! Niegłupi pomysł z jedną kartą do walki, drugą do gry normalnej. ratuluję i dzięki.
Klimat… wcale nie gorszy.
Piękna rzecz, nie powiem!