Gdy otwarłeś drzwi do karczmy buchnął na ciebie odór potu, alkoholu i innych „miłych” rzeczy, to nie mógł być dobry znak. W kilku susach dotarłeś do lady i wrzasnąłeś na całą karczmę:
– Piwa mi dajcie karczmarzu!!!
– Nie drzyj się tak – odpowiedział prawie stukilowy karczmarz – nie jestem głuchy, pięć denarów się należy.
– CO TY ……… (tu padają nieparlamentarne słowa)!!! – i chwytasz butelkę, którą podawał ci karczmarz i dajesz mu ją przez łeb, ta rozbija się, a karczmarz osuwa się na ziemię. W tym czasie kilku oprychów podrywa się i biegnie na ciebie, ty niewiele się zastanawiając urywasz ledwie trzymającą się nogę od stołu i walisz w łeb pierwszego z nadbiegających oprychów, ten także pada na ziemię. Lecz już dwóm następnym, którzy biegli na ciebie z ławą nie dałeś rady. Padasz na ziemię, lecz że jesteś żywotny i silny podnosisz się i chwytasz za krzesło, lecz oj … dostajesz innym z krzeseł w głowę i padasz bez ducha.

Tak mogłaby wyglądać walka w jakiejś karczmie przy użyciu BRONI IMPROWIZOWANEJ (w karczmie), o której jest ten poradnik, tekst, tabela jak to nazwiecie to już wasza sprawa.

NazwaUMSTKP (6)KP (1)ObrażeniaUwagi
Pełny kufel piwaWB2Kufel rozbija się i wbija w głowę k2 odłamków każdy zadaje, k2 obrażeń, co turę przez, 2 tury. Przeciwnik nie widzi nic przez 2k2 tur.Kufel rozbija się i wbija 2k3 odłamków w rękę atakującego, które zadają, k2 obrażeń, co turęK2 +1 
Pusty kufelWB1Kufel rozbija się i wbija w głowę k2 odłamków każdy zadaje, k2 obrażeń, co turę przez, 2 tury.Kufel rozbija się i wbija 2k3 odłamków w rękę atakującego, które zadają, k2 obrażeń, co turęK2 
Metalowy garniec ok. 4l pełnyWB3Trafiony traci przytomność na k6+1 tur. (nie mnie niż 1)Garniec spada atakującemu na nogę zmniejszając PO o 1 na k3 dni i unieruchamiając, na k3 turyK3 
Pusty metalowy garniec ok. 4lWB2Trafiony traci przytomność na k6-1 tur. (nie mnie niż 1)Garniec spada atakującemu na nogę zmniejszając PO o 1 na k2 dni i unieruchamiając, na k2 turyK3-1 
SpluwaczkaWB1Trafiony traci przytomność na 2k3-2 tur.Spluwaczka spada na ziemię i toczy się na 10 m.1 
Kocioł pusty ok. 10 lWB4Przeciwnik mdleje na k2 godzin (przy 3 sukcesach powyżej wymaganych uśmierca przeciwnika).Kocioł upada łamiąc nogę zmniejszenie PO o 2 na k3 tygodni. I dodatkowo unieruchamia na 4k6 tur.2k3-1Min SI=3
Kocioł Pełny ok. 10 lWB5Zawartość kotła wylewa się na przeciwnika zadając 2k6+3 obrażeń i powoduje poparzenie twarzy co zmniejsza OG o1 na K6 tygodni przeciwnik mdleje na k3 godzin bo oberwał w głowę (przy 3 sukcesach powyżej wymaganych kocioł rozbija czaszkę przeciwnika czyt. zabija).Zawartość kotła wylewa się na nogi atakującego powodując k6 obrażeń kocioł upada łamiąc nogę zmniejszenie PO o 2 na k3 tygodni. I dodatkowo unieruchamia na 4k6 tur.2k3Min SI=4
WarzechaWB2Przeciwnik jest zamroczony na 1 turę (nie może nic robić).Warzecha spada na ziemię.K2 
MiskaWB1Miska rozbija się na głowie wbijając 1 odłamek zadający k2 obrażeń przez k2 tur.Miska spada na ziemię rozbija się.1 
ŁyżkaWB1Łyżka trafia w gardłowo powoduje duszenie się przeciwnika przez 1 turę (nie może on wykonywać ataków).Łyżka spada na ziemię.0 
Noga od stołuWB2Przeciwnik obrywa w głowę i mdleje.W rękę atakującego wbija się k3 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez 2k2 tur.K3+1 
Noga od krzesłaWB1Przeciwnik obrywa w głowę i mdleje na 2k2 tur.W rękę atakującego wbija się k2 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez k3 tur.K3-1 
KrzesłoWB4Krzesło roztrzaskuje się o głowę przeciwnika wbijają się w nią k3 drzazg zadających k2 obrażeń przez 2k3-1 tur (min1).Przeciwnik mdleje na 2k3 tur.Krzesło łamie się i upada na nogę atakującego zmniejszając jego PO o 1 na 2k3-2 dni (min 1). Atakujący nie może się poruszać przez k3 tur.2k3-1Min SI=2
StółWB6Przeciwnik przebija się przez stół wbija się w niego k6 drzazg, Każda z nich zadaje k3 obrażeń przez 2k3-2 tur (min1) przeciwnik mdleje na 2k6-2 tury (min 1). Przy min 2 sukcesach ponad wymagane przeciwnik umieraNoga od stołu łamie się stół upada na nogę atakującemu zadając 2k3 obrażeń łamiąc jedną nogę zmniejszając PO o 2 na 2k6 dni atakujący upada na ziemię.2k6-2Min SI=4
ŁawaWB10Ława miażdży żebra przeciwnikaów zadając 2k3+1 obrażeń przeciwnikcy mdlejeją na 2k6 tur w przeciwnikaów wbija się 2k3-1 drzazg zadających k3 obrażeń (przy 4 sukcesach ponad wymagane ława zabija).Ława rozbija się upada na nogi atakujących zadając 2k3+2 obrażeń łamiąc jedną z nóg zmniejszając PO o 2 na 3k6 dni atakujący upadają na ziemię i mdleją z bólu2k6Min SI=8 (do użycia przedmiotu potrzeba minimum 2 osób)
ObrazWB2Rama obrazu rozbija się na głowie przeciwnika wbijając k2 drzazg każda z nich zadaje k2 obrażeń przez 2 tury.W rękę atakującego wbija się k2 drzazg każda zadaje k2 obrażeń przez 2 tury.K2+1 
Lampa paląca sięWB3Lampa rozbija się na głowie przeciwnika olej rozlewa się po głowie zapala się na 2 tury powodując w każdej k3+1 obrażeń (przy 2 sukcesach ponad wymagane zwiększa czas palenia o k2 rund). Oślepia na 2 tury.Olej rozlewa się na rękę i nogę atakującego zadając k3 obrażeń na każdą z części ciała pali się 2 tury.K3 
Lampa niepaląca sięWB2Lampa rozbija się na głowie przeciwnika olej rozlewa się po głowie. Oślepia na 2 tury.Lampa spada na nogę łamiąc palec zmniejsza PO o 1 na 1 dzień.K3-1 

Legenda:
UM – umiejętność którą testuje się przy ataku daną bronią.
ST – stopień trudności.
KP(6) – zdarzenie przy 6 na kości przeznaczenia.
KP(1) – zdarzenie przy 1 na kości przeznaczenia.

UWAGA. Bronią improwizowaną się nie celuje

To koniec pierwszej części poradnika.
CDN (już wkrótce)

By RioT Katowice,02-10-14 20:36:23

Oto dalsza część poradnika o broni improwizowanej (już nie koniecznie w karczmie 😉 ). Jak napisałem poprzednio CDN i nastąpił po 10 miesiącach ale cóż z tego.

Nazwa UM ST KP (6) KP (1) Obrażenia Uwagi
Sztacheta bez gwoździa WB 2 Sztacheta rozbija się o głowę przeciwnika wbijając k3 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez k3 tur. W rękę atakującego wbija się k3 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez k3 tur. K3  
Sztacheta z gwoździem WB 2 Sztacheta rozbija się o głowę przeciwnika wbijając k3 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez k3 tur. Gwóźdź wbija się w bark przeciwnika zadając co turę 1 obrażeń (do wyjęcia). W rękę atakującego wbija się k3 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez k3 tur. Gwóźdź wbija się w rękę zadając 1 obrażeń co turę (do wyjęcia). K3+1  
Łańcuch WB 4 Łańcuch uderza w głowę i przeciwnik zostaje ogłuszony na k3+2 tur. Łańcuch upada na nogę unieruchamiając atakującego na 1 turę. Zmniejsza PO o 1 na k3 godzin. K2+2 Min SI=2
Bęben WB 2 Bęben ogłusza przeciwnika na k3 tury. Bęben spada na ziemie i rozbija się. K2  
Flet WB 1 Flet roztrzaskuje się na głowie przeciwnika wbija 1 drzazgę zadającą przez 1 turę 1 obrażeń. Flet upada i toczy się 10 m. 0  
Lutnia WB 3 Lutnia roztrzaskuje się o głowę przeciwnika. Wbija się 2K3 drzazg każda zadaje k2 obrażeń przez 2K2 tur. Ogłusza na 2K3 tur. Lutnia łamie się wbijając K3 drzazg każda zadaje k3 obrażeń. K3+2  
Kości do gry RZ 2 Kość trafia w oko przeciwnika obniżając jego ZM o 1 na K2 godzin. Kość leci i leci i leci? 0  
Wiosło WB 3 Wiosło roztrzaskuje się o głowę przeciwnika ogłuszając go na 3k3 tur. W głowę wbijają się 2k3 drzazgi każda zadająca K2 obrażeń. Wiosło łamie się spada na nogę atakującego zmniejsza PO o 1 na K3 godziny. W rękę wbija się k3 drzazg każda zadająca k2 obrażeń. K3+1  
Podkowa RZ 1 Podkowa trafia przeciwnika w głowę ogłuszając go na 1 turę zadając k2 obrażeń. Podkowa leci i leci i leci? 1  
Podkowa WW 1 +2 do obrażeń. Złamanie palca. +1 do obrażeń WW Działanie jak kastet.
Młot WB 3 Ogłusza przeciwnika na 2k6 tur. (przy 2 sukcesach powyżej wymaganych zabija) Upada na nogę łamię ją unieruchamia na 2K3 tur zmniejsza PO o 2 na 2k6 dni. K3+1 Min SI=3
Piła WB 3 Piła odcina rękę powodując k6 obrażeń i K3 obrażeń co turę do zatamowania krwi. Piła rani nogę obniżając Po o 1 na k6 dni zadaje K3 obrażeń co turę do zatamowania krwi. K3+1