Gdy otwarłeś drzwi do karczmy buchnął na ciebie odór potu, alkoholu i innych „miłych” rzeczy, to nie mógł być dobry znak. W kilku susach dotarłeś do lady i wrzasnąłeś na całą karczmę:
– Piwa mi dajcie karczmarzu!!!
– Nie drzyj się tak – odpowiedział prawie stukilowy karczmarz – nie jestem głuchy, pięć denarów się należy.
– CO TY ……… (tu padają nieparlamentarne słowa)!!! – i chwytasz butelkę, którą podawał ci karczmarz i dajesz mu ją przez łeb, ta rozbija się, a karczmarz osuwa się na ziemię. W tym czasie kilku oprychów podrywa się i biegnie na ciebie, ty niewiele się zastanawiając urywasz ledwie trzymającą się nogę od stołu i walisz w łeb pierwszego z nadbiegających oprychów, ten także pada na ziemię. Lecz już dwóm następnym, którzy biegli na ciebie z ławą nie dałeś rady. Padasz na ziemię, lecz że jesteś żywotny i silny podnosisz się i chwytasz za krzesło, lecz oj … dostajesz innym z krzeseł w głowę i padasz bez ducha.
Tak mogłaby wyglądać walka w jakiejś karczmie przy użyciu BRONI IMPROWIZOWANEJ (w karczmie), o której jest ten poradnik, tekst, tabela jak to nazwiecie to już wasza sprawa.
Nazwa | UM | ST | KP (6) | KP (1) | Obrażenia | Uwagi |
Pełny kufel piwa | WB | 2 | Kufel rozbija się i wbija w głowę k2 odłamków każdy zadaje, k2 obrażeń, co turę przez, 2 tury. Przeciwnik nie widzi nic przez 2k2 tur. | Kufel rozbija się i wbija 2k3 odłamków w rękę atakującego, które zadają, k2 obrażeń, co turę | K2 +1 | |
Pusty kufel | WB | 1 | Kufel rozbija się i wbija w głowę k2 odłamków każdy zadaje, k2 obrażeń, co turę przez, 2 tury. | Kufel rozbija się i wbija 2k3 odłamków w rękę atakującego, które zadają, k2 obrażeń, co turę | K2 | |
Metalowy garniec ok. 4l pełny | WB | 3 | Trafiony traci przytomność na k6+1 tur. (nie mnie niż 1) | Garniec spada atakującemu na nogę zmniejszając PO o 1 na k3 dni i unieruchamiając, na k3 tury | K3 | |
Pusty metalowy garniec ok. 4l | WB | 2 | Trafiony traci przytomność na k6-1 tur. (nie mnie niż 1) | Garniec spada atakującemu na nogę zmniejszając PO o 1 na k2 dni i unieruchamiając, na k2 tury | K3-1 | |
Spluwaczka | WB | 1 | Trafiony traci przytomność na 2k3-2 tur. | Spluwaczka spada na ziemię i toczy się na 10 m. | 1 | |
Kocioł pusty ok. 10 l | WB | 4 | Przeciwnik mdleje na k2 godzin (przy 3 sukcesach powyżej wymaganych uśmierca przeciwnika). | Kocioł upada łamiąc nogę zmniejszenie PO o 2 na k3 tygodni. I dodatkowo unieruchamia na 4k6 tur. | 2k3-1 | Min SI=3 |
Kocioł Pełny ok. 10 l | WB | 5 | Zawartość kotła wylewa się na przeciwnika zadając 2k6+3 obrażeń i powoduje poparzenie twarzy co zmniejsza OG o1 na K6 tygodni przeciwnik mdleje na k3 godzin bo oberwał w głowę (przy 3 sukcesach powyżej wymaganych kocioł rozbija czaszkę przeciwnika czyt. zabija). | Zawartość kotła wylewa się na nogi atakującego powodując k6 obrażeń kocioł upada łamiąc nogę zmniejszenie PO o 2 na k3 tygodni. I dodatkowo unieruchamia na 4k6 tur. | 2k3 | Min SI=4 |
Warzecha | WB | 2 | Przeciwnik jest zamroczony na 1 turę (nie może nic robić). | Warzecha spada na ziemię. | K2 | |
Miska | WB | 1 | Miska rozbija się na głowie wbijając 1 odłamek zadający k2 obrażeń przez k2 tur. | Miska spada na ziemię rozbija się. | 1 | |
Łyżka | WB | 1 | Łyżka trafia w gardłowo powoduje duszenie się przeciwnika przez 1 turę (nie może on wykonywać ataków). | Łyżka spada na ziemię. | 0 | |
Noga od stołu | WB | 2 | Przeciwnik obrywa w głowę i mdleje. | W rękę atakującego wbija się k3 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez 2k2 tur. | K3+1 | |
Noga od krzesła | WB | 1 | Przeciwnik obrywa w głowę i mdleje na 2k2 tur. | W rękę atakującego wbija się k2 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez k3 tur. | K3-1 | |
Krzesło | WB | 4 | Krzesło roztrzaskuje się o głowę przeciwnika wbijają się w nią k3 drzazg zadających k2 obrażeń przez 2k3-1 tur (min1).Przeciwnik mdleje na 2k3 tur. | Krzesło łamie się i upada na nogę atakującego zmniejszając jego PO o 1 na 2k3-2 dni (min 1). Atakujący nie może się poruszać przez k3 tur. | 2k3-1 | Min SI=2 |
Stół | WB | 6 | Przeciwnik przebija się przez stół wbija się w niego k6 drzazg, Każda z nich zadaje k3 obrażeń przez 2k3-2 tur (min1) przeciwnik mdleje na 2k6-2 tury (min 1). Przy min 2 sukcesach ponad wymagane przeciwnik umiera | Noga od stołu łamie się stół upada na nogę atakującemu zadając 2k3 obrażeń łamiąc jedną nogę zmniejszając PO o 2 na 2k6 dni atakujący upada na ziemię. | 2k6-2 | Min SI=4 |
Ława | WB | 10 | Ława miażdży żebra przeciwnikaów zadając 2k3+1 obrażeń przeciwnikcy mdlejeją na 2k6 tur w przeciwnikaów wbija się 2k3-1 drzazg zadających k3 obrażeń (przy 4 sukcesach ponad wymagane ława zabija). | Ława rozbija się upada na nogi atakujących zadając 2k3+2 obrażeń łamiąc jedną z nóg zmniejszając PO o 2 na 3k6 dni atakujący upadają na ziemię i mdleją z bólu | 2k6 | Min SI=8 (do użycia przedmiotu potrzeba minimum 2 osób) |
Obraz | WB | 2 | Rama obrazu rozbija się na głowie przeciwnika wbijając k2 drzazg każda z nich zadaje k2 obrażeń przez 2 tury. | W rękę atakującego wbija się k2 drzazg każda zadaje k2 obrażeń przez 2 tury. | K2+1 | |
Lampa paląca się | WB | 3 | Lampa rozbija się na głowie przeciwnika olej rozlewa się po głowie zapala się na 2 tury powodując w każdej k3+1 obrażeń (przy 2 sukcesach ponad wymagane zwiększa czas palenia o k2 rund). Oślepia na 2 tury. | Olej rozlewa się na rękę i nogę atakującego zadając k3 obrażeń na każdą z części ciała pali się 2 tury. | K3 | |
Lampa niepaląca się | WB | 2 | Lampa rozbija się na głowie przeciwnika olej rozlewa się po głowie. Oślepia na 2 tury. | Lampa spada na nogę łamiąc palec zmniejsza PO o 1 na 1 dzień. | K3-1 |
Legenda:
UM – umiejętność którą testuje się przy ataku daną bronią.
ST – stopień trudności.
KP(6) – zdarzenie przy 6 na kości przeznaczenia.
KP(1) – zdarzenie przy 1 na kości przeznaczenia.
UWAGA. Bronią improwizowaną się nie celuje
To koniec pierwszej części poradnika.
CDN (już wkrótce)
By RioT Katowice,02-10-14 20:36:23
Oto dalsza część poradnika o broni improwizowanej (już nie koniecznie w karczmie 😉 ). Jak napisałem poprzednio CDN i nastąpił po 10 miesiącach ale cóż z tego.
Nazwa | UM | ST | KP (6) | KP (1) | Obrażenia | Uwagi |
Sztacheta bez gwoździa | WB | 2 | Sztacheta rozbija się o głowę przeciwnika wbijając k3 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez k3 tur. | W rękę atakującego wbija się k3 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez k3 tur. | K3 | |
Sztacheta z gwoździem | WB | 2 | Sztacheta rozbija się o głowę przeciwnika wbijając k3 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez k3 tur. Gwóźdź wbija się w bark przeciwnika zadając co turę 1 obrażeń (do wyjęcia). | W rękę atakującego wbija się k3 drzazg każda zadaje 1 obrażeń przez k3 tur. Gwóźdź wbija się w rękę zadając 1 obrażeń co turę (do wyjęcia). | K3+1 | |
Łańcuch | WB | 4 | Łańcuch uderza w głowę i przeciwnik zostaje ogłuszony na k3+2 tur. | Łańcuch upada na nogę unieruchamiając atakującego na 1 turę. Zmniejsza PO o 1 na k3 godzin. | K2+2 | Min SI=2 |
Bęben | WB | 2 | Bęben ogłusza przeciwnika na k3 tury. | Bęben spada na ziemie i rozbija się. | K2 | |
Flet | WB | 1 | Flet roztrzaskuje się na głowie przeciwnika wbija 1 drzazgę zadającą przez 1 turę 1 obrażeń. | Flet upada i toczy się 10 m. | 0 | |
Lutnia | WB | 3 | Lutnia roztrzaskuje się o głowę przeciwnika. Wbija się 2K3 drzazg każda zadaje k2 obrażeń przez 2K2 tur. Ogłusza na 2K3 tur. | Lutnia łamie się wbijając K3 drzazg każda zadaje k3 obrażeń. | K3+2 | |
Kości do gry | RZ | 2 | Kość trafia w oko przeciwnika obniżając jego ZM o 1 na K2 godzin. | Kość leci i leci i leci? | 0 | |
Wiosło | WB | 3 | Wiosło roztrzaskuje się o głowę przeciwnika ogłuszając go na 3k3 tur. W głowę wbijają się 2k3 drzazgi każda zadająca K2 obrażeń. | Wiosło łamie się spada na nogę atakującego zmniejsza PO o 1 na K3 godziny. W rękę wbija się k3 drzazg każda zadająca k2 obrażeń. | K3+1 | |
Podkowa | RZ | 1 | Podkowa trafia przeciwnika w głowę ogłuszając go na 1 turę zadając k2 obrażeń. | Podkowa leci i leci i leci? | 1 | |
Podkowa | WW | 1 | +2 do obrażeń. | Złamanie palca. | +1 do obrażeń WW | Działanie jak kastet. |
Młot | WB | 3 | Ogłusza przeciwnika na 2k6 tur. (przy 2 sukcesach powyżej wymaganych zabija) | Upada na nogę łamię ją unieruchamia na 2K3 tur zmniejsza PO o 2 na 2k6 dni. | K3+1 | Min SI=3 |
Piła | WB | 3 | Piła odcina rękę powodując k6 obrażeń i K3 obrażeń co turę do zatamowania krwi. | Piła rani nogę obniżając Po o 1 na k6 dni zadaje K3 obrażeń co turę do zatamowania krwi. | K3+1 |
Dobry pomysł z tą bronią (zwłaszcza wykorzystanie w walce łyżek i spluwaczki 🙂 i dobre wykonanie. Szybko pisz ciąg dalszy.
Pomysl bardzo ciekawy ale mam zastrzezenia min do ławy, przecież mozna nią zakęcic jedna osoba. Fakt czepiam sie :), ale poysl mi sie podoba. Co nastepne ?
Świetny pomysł i dobre wykonanie
Po poprostu swietne.Nic dodac nic ujac chociaz Alander ma troche racji z
ta lawa
Ogólnie wszytko jest porostu świetne, ale takei małe wątpliwości – zbyt duże obrażenia w przypadku krytycznej 1. 1 obrażen od drzazg, za każdą wbitą drzazgę? Przy kondycji 2 26 wbitych drzaz i nie żyjesz? No to już bym zwiedzał niebiańskei łaki po tych wakacjach, jak miałem wbitych 29 w dłoń 🙂
Widocznie masz KO 4 🙂
Heh… chcialbym miec Ko 4 😉
świetna rzecz, jak się broni w karczmie ( albo poza nią :)) nie ma he he he
Świetne, sprubuje realistyke tego artykułu w szkole.
To jest to, czego brakuje w RPG. Postacie walczą tylko swoją bronią tzn. miecze, topory itd.
Zero własnej inwencji w wykorzystaniu leżących wokół przedmiotów.
Artykuł jest świetny i na pewno bardzo pomoże graczomo i Bajarzom. 🙂
bardzo ciekawe sa uwzglednione chyba wszystkie przedmioty
wykorzystam przy najblizszej gawędzie
Zgadzam sie z AenBleiddem. Z drzazgami przesada. Ale dla mnie bardzo dobrze
Nie ma co najlepsza broń na rozróbę w karczmie
supeł! musze to pokazac graczom. tylko zdziwily mniem te kości. jak jedna taka trafi w otwarte oko przeciwnika to się ono wylewa o gość jest calkiem ślepy na to oko, a tu treci zm na kilka godzin. hmmm….
Dobry pomysł, ale też uważam, że te drzazgi to mocna przesada. Mimo wszystko dam to moim graczą do przejżenia i postaram się żeby trafili do karczmy w której ktoś wywoła bójkę! he he he…
całkiem, całkiem podoba mi się nieźle to wymyśliłeś. Mam nadzieje że coś jeszcze wymyślisz ciekawego
Bardzo dobry pomysł z tą bronią nie raz mi się przyda!
Świetne! Mi się najbardziej podoba wpychanie łyżki przeciwnikowi do gardła 😉 ! A Mógłbyś napisać cosik jeszcze.
Mozna przecież jeszcze rzucać talerzem, jego zawartością, przeciwnikiem, itd…
Ha ! Wiem! Jak mogło zabraknąć tulipana( butelki pozbawionej denka z fantazyjnym wzorem z odłamków ) ?! I Draperii ?!?!?!?! Tego nie da się Przebaczyć!
Niezłe…Moje gratulacje. Zadzam się m Muoteck’iem- dopisz
ciąg dalszy!!! Niezły pomysł. Masz moje gratulacje i „9” za ocene.